Bab 41

18.6K 746 13
                                    

Nafas nya tercungap-cungap apabila penat berlari di lombong besar tersebut. Sepanjang perjalanan Amin, langsung tiada jalan keluar daripada lombong ni. Nafas nya menjadi sesak apabila ruang lombong itu semakin sempit dan bau yang amat busuk menusuk ke hidung terpaksa ditahan. Dia perlu mencari jalan keluar untuk menyelamatkan putera raja.

Langkah Amin menjadi perlahan apabila terdengar bunyi air mengalir dengan kuat. 'jangan-jangan....' Amin terus berlari ke depan.

Amin tersenyum puas. Dia terus meluru ke air terjun. Akhirnya, ada juga air. Sejak tadi, tekak nya kering sehingga terpaksa minum air lombong. Dia perlu mendapatkan bantuan daripada kerajaan lain. Perkara ni tidak boleh dibiarkan melarat begitu saja.

Sebuah jam tangan yang disorokkan didalam kasut nya dikeluarkan. Amin cuba mencari signal disekeliling nya untuk menghantar lokasi kecemasan kepada kerajaan tersebut.

'bertahan semua. Tak lama lagi bantuan akan sampai.' Amin mencari tempat selamat dan aman untuk dia bertemu dengan agent rahsia.

BADAN nya sudah layu lemah dibelasah oleh beberapa askar di dalam penjara itu. Mikhail hanya menahan pedih kesakitan apabila askar-askar tersebut memukul dan menyakiti nya.

"Stop!" Askar itu hanya menurut perintah daripada suara tersebut.

Raja Amsyar mendekati Mikhail yang diikat dari atas membuatkan badan nya tergantung. "How are you, boy?" Raja Amsyar menepuk pipi Mikhail sambil tersenyum sinis.

Mikhail hanya mengetap gigi nya. Dia hanya diam saja. Belum masa nya untuk bertindak, hanya menunggu saja tindakan Amin mendapatkan bantuan.

Seorang askar mendekati Raja Amsyar lalu membisik sesuatu.

Raja Amsyar hanya memandang Mikhail dengan geram dan dendam. "Bagus kawan kau buat kerja. Tapi itu semua sia-sia je. Dalam masa 24 jam, kawan kau.... Booommm!!!" Raja Amsyar ketawa jahat.

Mikhail menahan geram. Tak guna!

"Cari lokasi Amin kemudian bagi coordinate dekat Hafidz. Jangan sampai dia terlepas." Arah Raja Amsyar.

"Kau kena perangkap Raja Amsyar. Kau jangan terpedaya dengan Tengku Hafidz!!!" Jerit Mikhail.

Raja Amsyar hanya diam. "Sambung belasah dia." Arah nya kepada askar-askar tersebut.

BIJI MATA Ixora bergerak sedikit apabila badan nya terasa disentuh halus oleh seseorang. Apabila mengingatkan tentang kejadian semalam, tubuh Ixora terus mengeras. Dia melihat Edward sedang ralit menyentuh tubuh nya.

Ixora menahan air mata nya, buat masa sekarang bukan masa dia untuk menangis. Dia perlu kuat untuk hadapi semua ni. Ixora hanya mampu berdoa agar kandungan nya selamat.

"Morning baby. Feeling good?" Soal Edward. Diraih tangan kanan Ixora lalu dicium tetapi sempat ditepis oleh Ixora.

"Aku jijik tengok kau." Ixora membalas.

Edward hanya tersenyum sinis. "I see, kandungan You sangat sihat. Tapi kesian, baby ni lahir tanpa seorang ayah." Bisik Edward.

Ixora terus memandang tajam ke arah Edward, jantung nya berdegup laju apabila Edward berkata sebegitu.

"What you means just now?" Suara nya serta merta bergetar. Mikhail selamatkan? Dia tidak apa-apa kan?

"Apa maksud kau... Anak aku lahir tanpa seorang ayah! HAH!!! JAWAB EDWARD!" Ixora menjerit keras. Jantung nya seakan ingin berhenti saja saat ni.

"That right baby, 3 months lagi You akan bersalin. You lupa ke, I pun doctor. Of course I tahu." Edward berjalan untuk memberi ruang kepada Ixora untuk berfikir.

"But, tell me Mikhail macam mana? I need him right now!" Rasa rindu pada suami nya sangat membuak-buak. Fikirannya hanya Mikhail ... Mikhail ... Mikhail.

Edward hanya diam lalu keluar daripada bilik tersebut. Malas dia ingin mendengar tangisan Ixora, setiap kali bahas Mikhail pasti wanita itu akan menangis.

Ixora seperti orang tidak tentu arah. "Mikhail... " Nafas nya sesak, dia terus berlari mengetuk pintu bilik. Menangis tak ingat dunia, kan sudah sesak nafas.

"Ed... Edward..." Mata nya semakin kabur penglihatan, kepala nya terasa sakit mencengkam. Tubuh nya lemah dan rebah diatas lantai di dalam bilik sendirian. Ya Allah, jagakan suamiku untuk aku. Anak dalam kandungan ni sangat memerlukan seorang ayah.


Alhamdulillah sis masih lagi update story. Tak kerap tapi jika ada masa... Thanks semua still stay story ni. Sis terharu.... huhuuuu ❤️

1 Feb 2020

The King Of Aarayan (Completed)Where stories live. Discover now