Bab 8

25.6K 1.3K 8
                                    

             Ixora berjalan dengan lemah. Hampir tiga hari dia tidak menjamah sebarang makanan, jadi dia tiada kekuatan untuk melawan kata-kata Mikhail.

        Kepala nya hanya memandang lantai di bawah. Namun, telinga menjadi pedih apabila Mikhail masih tidak berhenti bercakap. Mengalahkan perempuan lah!

        "Stop talking!" Ixora bersuara. Dia tidak tahan. Penat.

      Mikhail duduk di sebelah Ixora. "Jom makan!" Tangan Ixora terus direntap kasar membuatkan Ixora terjerit sedikit.

      "Ouch! It's hurt. Let's me go! You too much!" Bentak Ixora dengan kudrat yang ada.

    Namun Mikhail mason tidak melepaskan pegangan Ixora. Ixora sudah lemah, air mata nya bergenang.

      "Awak jahat! Awak tipu saya. Tipu hidup saya. Mati-mati saya ingat awak ni perisik. Penipu. Saya benci awak! Saya tak suka! Saya nak balik! Saya nak hidup saya yang dulu." Bentak Ixora. Dia sudah terduduk di sofa, tiada tenaga lagi nak menjerit seperti beberapa hari yang lalu.

Ccuupp!

      Tangisan Ixora tiba-tiba berhenti apabila dahi Ixora menjadi sasaran ciuman Mikhail.

      "Because you'll be my wife soon. I'm sorry, aku tak berniat nak tipu kau. Tapi aku berani berjanji when we are officially married. I'm promise to myself and my sweetie, Ixora Yasmin untuk berikan kau kebahagiaan dan percintaan. I know you tak pernah ada partner in your life. So, I think... I'm the first person who as your partner forever. Got it?" Hidung merah Ixora dicuit lembut. Sempat lagi Mikhail mengenyitkan mata nya pada Ixora.

        Air mata Ixora sudah tidak mengalir lagi. Tapi esakan masih bersisa. "Jom makan? Kau dah lama tak makan. Macam mana aku nak kahwin dengan kau kalau kau asyik tak sihat je. Come here, sayang." Kali ni Mikhail membawa Ixora dengan lemah lembut pergi ke dapur.

       Mikhail, terpaksa pakai ayat-ayat manis untuk pujuk budak manja ni. Tak apa lah, dia dah nak jadi isteri aku tak lama lagi. Just, bersabar je. Plan pertama completed.. plan seterusnya nya adalah perkhawinan mereka berdua yang akan berlangsung pada minggu depan. Ha, tak sangkakan Mikhail merupakan Putera Mahkota akan berkahwin tidak lama lagi.

        

💞💞💞💞💞

Hari ni, Ixora terpaksa duduk di istana kerana tidak lama lagi dia akan berkahwin dengan Mikhail. Lelaki yang dia kenal tak sampai berbulan-bulan pun. Banyak perkara yang dia tidak tahu tentang Mikhail. Macam mana nak bercinta kalau hati budi partner sendiri pun tak tahu.

Ixora duduk di taman sambil mengeluh. Tengku Ziana tersenyum jauh melihat gadis itu. Seperti nya ada masalah.

Tengku Ziana datang mendekati Ixora. "Min kenapa? Macam ada masalah je?" Soal Tengku Ziana.

"Entah lah, nak cakap ada masalah. Tapi macam bukan." Ixora mengeluh.

"Pasal Mika? Min nak tahu pasal Mika ke?" Soal Tengku Ziana.

"Lebih kurang lah. Sebab Min bukan nya tahu sangat pasal Mika."

Ixora datang mendekati Tengku Ziana. Teringin juga nak tahu rahsia pasal Mika. Mana lah tahu ada perkara pelik yang dia pernah buat. Boleh lah bahan sikit.

"Ummi kenal Mika bukan baru. Tapi dah lama. Banyak juga Ummi tahu tentang Mika sebab Ummi hanya ibu susuan je, bukan ibu kandung. Mika sebenarnya bukan lah apa yang Min nampak sekarang. Dia hanya tegas je. Min akan tahu macam mana Mika yang sebenarnya bila Min dan Mika sudah pun bergelar suami isteri. Dia seorang yang sangat manja. Ummi suka Mika yang tu, tapi Mika pernah marah dan mengamuk. Hanya kerana bekas tunangnya main kayu tiga sebab dia terlalu sayangkan bekas tunang nya. Ummi cuma nak cakap, bila Mika mula sayangkan seseorang... Selamanya dia akan setia pada orang itu, percayalah cakap ummi. Sebab itu bila Mika datang bawa Min, Ummi sudah senyum. Cukup Mika bawa Min datang sini, Ummi dah tahu. Sebab Mika tidak pernah bawa mana-mana perempuan datang ke sini." Panjang lebar Tengku Ziana bercerita tentang Mikhail.

The King Of Aarayan (Completed)Where stories live. Discover now