Bab 31

21.7K 1.2K 38
                                    

Pintu bilik di buka. Setelah ambil beberapa jam untuk sampai ke Aarayan, akhir nya mereka pulang juga ke istana. Ixora mengurut bahu nya yang agak lenguh.

Tengku Ziana mengetuk pintu bilik mereka. Ixora terus memandang ke belakang. "Eh, umi. Masuk la!" Ixora mendekati Tengku Ziana.

"Umi cuma mahu hantar hadiah ni. Hadiah daripada Tengku Farisha. Dia dah flight pergi Paris sebab kontrak dia masih tak habis lagi." Ujar Tengku Ziana.

Ixora hanya mengangguk. Begitu. Kotak berbentuk segi empat tepat yang berbalut dengan kertas pembalut berwarna keemasan ditambah lagi dengan hiasan disekitar hadiah tersebut. Ixora senyum.

Tengku Ziana keluar daripada bilik apabila Mikhail masuk. "Umi, nenda mana?" Soal Mikhail.

"Nenda ada je dekat bilik. Sebab esok hari lahir nenda jadi umi nak suruh nenda duduk je dalam bilik nya." Ucap Tengku Ziana.

"Hari lahir nenda?" Soal Mikhail.

Tengku Ziana mengangguk. "Min tak bagitahu Mika ke pasal ni?" Soal Tengku Ziana.

Mikhail menggeleng perlahan. Dia memandang Ixora yang sedang membuka balutan hadiah tersebut. "Tak apa lah, nanti Mika tanya sendiri dekat Min." Jawab Mikhail.

Tengku Ziana hanya mengangguk dan keluar daripada situ.

💞💞💞💞💞💞💞

Langkah di atur menghampiri tempat mereka untuk bertemu. Beberapa lelaki yang sasa memakai suit hitam lengkap dan bersenjata berdiri di setiap sisi hadapan belakang lelaki tersebut.

Lelaki itu hanya berjalan dengan santai tanpa rasa takut. Malah lelaki itu siap bersiul di dalam istana.

"Hai, long time no see you, Tan Sri Tengku Hafidz." Ucap lelaki itu.

Tan Sri Tengku Hafidz tersenyum sinis. "Stop pretending, Aku kenal kau pun bukan lama." Ucap Tan Sri Tengku Hafidz dengan bongkak.

"Sure? How about Ixora Yasmin? She also know you already than me." Lelaki itu sengaja menjerat Tan Sri Tengku Hafidz. Bukan dia tak tahu siapa sebenarnya lelaki tua tak sedar diri ni. Seorang pengkhianat yang sangat keji.

"Kau tahu kan tujuan aku suruh kau datang ke sini?" Soal Tan Sri Tengku Hafidz.

Lelaki itu senyum. "Already know. So?" Gelas yang berisi wine di teguk selamba. Terasa masam pahit ditekak.

"Let's start before something worst happens."

"I've a little deal for you." Ucap lelaki itu.

"Sure...

"After kills that son of bitches, I want Ixora Yasmin."

Tan Sri Tengku Hafidz hanya senyum dan mengangguk. "I'm okay but after I get some secret from her, I'll give you."

Lelaki itu hanya diam. Ixora Yasmin, long time I waiting you. Rupanya kau menyorok dekat kerajaan Aarayan. Senyuman sinis terukir.

💞💞💞💞💞💞💞💞

Wajah nya sudah terasa panas apabila melihat hadiah pemberian Tengku Farisha. WTF! She going crazy! Set pyjamas couple.

Memang lah tak salah tapi bila Ixora tengok pyjamas milik nya hanya paras peha saja. Seluar langsung tak ada! Ni bukan pyjamas, tapi lingerie.

"Why?" Soal Mikhail.

Set pyjamas terus di masukkan di dalam kotak hadiah. Dia tak nak Mikhail tahu pasal ni, kalau tak lelaki itu pasti akan mentertawakan nya.

Mikhail pelik melihat Ixora gelabah tiba-tiba. "Telinga Min merah." Tegur Mikhail.

Ixora terus menutup telinga nya dengan rambut. "Panas hari ni, tu yang telinga cepat sangat merah." Bohong Ixora.

The King Of Aarayan (Completed)Where stories live. Discover now