Seawal jam 8 pagi Mikhail harus menghadiri satu mesyuarat besar untuk menjalankan hubungan persahabatan antara Kerajaan Aarayan dengan Czech Republic.
Satu tika dulu, kerajaan Aarayan amat dikagumi oleh seluruh negara kerana sistem pemerintahan nya sangat berjalan dengan baik dan rakyat sangat menyukai kerjaan Aarayan.
Namun apabila pengkhianat mula mengusai kerjaan Aarayan, semua nya berubah secara drastik. Bukan mengalami peperangan secara fizikal, tapi peperangan secara mental. Dan tidak menyangka bahawa seorang pengkhianat itu merupakan keturunan daripada keluarga nya juga.
Mikhail harus bangkit untuk menyakinkan kepada semua negara bahawa dia mampu membangunkan kerjaan Aarayan seperti dulu sebagaimana ayahanda pernah membangunkan kerjaan Aarayan.
Dia terpaksa meninggalkan Ixora di hotel. Bukan kejam, tapi ini adalah penting. Mikhail tersenyum, harap Ixora suka dengan hadiah tadi.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
Ixora membuka mata nya. Sinaran matahari cukup menyilau membuatkan dia terjaga.
Dia menggeliat sehabis nya. Cuba melihat sekeliling bilik. Mana Mika? Tidak nampak pun kelibat lelaki itu pagi ni.
Mata nya terus terhenti di sebuah meja. Terdapat sepasang sepersalinan sangat menarik perhatian nya dan nota yang ditinggalkan.
Good morning my Wife...
How about your sleep? Abang kena rushing pergi meeting and this is important meeting that I never miss it.
Sorry tak dapat teman kan Min untuk pagi ni. Petang ni abang bawa Min dengan Janna pergi jalan-jalan. So, get ready ye?
Abang ada baju blaus untuk Min. Min pakai tau.
Thanks, můj anděl. Miluji tě z celého srdce.
Ixora tersenyum. Dia cuba memahami ayat yang terakhir di nota itu. Langsung tak paham apa maksud yang Mikhail cuba ditulis. Entah-entah dia ejek aku kot, sebab tu dia pakai bahasa Czech.
Dia melihat blaus di atas meja. Cuba dipadankan dengan badan nya. Sangat cantik. Walapun nampak simple, tapi bagi nya blaus ni nampak cantik dan mempersonakan. Warna merah hati sangat sesuai dengan warna kulit Ixora yang putih kemerahan. Pandai Mikhail padankan. Tak adalah aku bising.
Ixora pergi ke bilik air. Dia terus menjerit nama Mikhail apabila melihat diri nya di cermin. Sangat geram! Benci pun ada. Rasa nak tumbuk je muka Mikhail tu. Mulut nya tidak habis menyumpah Mikhail itu.
Dia melihat pada leher nya. Merah lebam seperti digigit. Siapa lagi kalau bukan lelaki gatal tu! Mikhail mengambil kesempatan. Rasa benci makin membuak-buak. Tahu lah nanti bagaimana dia kerjakan Mikhail.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
Janna turun pergi ke lobi hotel. Hotel ini sangat mewah. Dengar cerita ni merupakan hotel daripada keturunan milik keluarga Aarayan. Tak sangka harta milik Keluarga Aarayan banyak sampai 7 keturunan pun tak habis.
Dia sangat tertarik dengan tempat kolam air panas. Janna terus pergi ke tingkat 3 di mana di situ adalah tempat spa dan kolam air panas.
Seorang lelaki bertubuh tegap datang mendekati Janna yang sedang berendam di dalam kolam air panas.
"Hello, I'm Aaron." Lelaki bermata kelabu mula memperkenalkan diri nya.
YOU ARE READING
The King Of Aarayan (Completed)
RomansaGenre : Romance, Action Published : Kehidupan Ixora Yasmin hanya biasa-biasa saja. Bukan seperti cerita-cerita di dalam novel mahu pun drama. Bukan lelaki kaya seperti di dalam cerita novel. Ixora Yasmin hidup bersendirian sejak sekolah menengah. T...