Kaffet stänker över hela köket och hela min tröja blir full med kaffe. Pappa sätter sig med huvudet i händerna och jag hör att han snyftar.
"Jag fixar det" säger jag och reser mig upp.
"Nej" säger pappa högt och drämmer handen i bordet igen. "Jag fixar det" nu säger han det snällare och han tittar in i mina ögon. Jag nickar och lämnar köket. Jag springer upp till mitt rum och byter tröja. Tröjan slänger jag i tvättkorgen innan jag sätter mig i sängen med en suck. Det är nu jag hade behövt Elvira eller Omar, eller båda. Speciellt Elvira eftersom hon alltid ändå kommer vara den som står mig nätmast även om jag gifter mig med Omar. Dock ser det ju inte så ljust ut just nu.~~~Elvira~~~
Jag skulle så gärna vilja ringa tillbaka för jag vet hur jobbigt hon har det. Hennes mamma har stuckit, hennes pappa har börjat bli konstig, enligt tidningarna och Omar är kidnappad. Det låter så sjukt. Jag har länge försökt få in det i huvudet. Men det går inte. Omar är kidnappad och ingen vet någonting. Jag hade aldrig klarat det så jag måste säga att Fanny är stark.
De andra killarna har också försökt få tag på mig, speciellt Ogge, men jag svarar inte. Varför? Jo, jag känner mig så helvetes jävla dum.~~~Felix~~~
Allting känns så overkligt. Både bra och dåliga saker har hänt den senare veckan. Omar är kidnappad, vilket jag fortfarande inte kan förstå men jag och Daniella har varit på en dejt och ska på den ny imorgon, Lördag. Hon är fantastik, verkligen. Hon är den som får mig att vara lycklig även fast Omar är försvunnen och The Fooo måste ta en paus. Alla hoppas på att hitta honom så fort som möjligt men ingen vet ju ens om han lever eller inte.~~~Wiola~~~
"Hej det är Fanny" svarar Fanny.
"Tja det är Wiola" svarar jag. "Hur mår du?"
"Sådär" svarar hon.
"Vill du komma hit och snacka?" frågar jag. Det blir tyst en stund men helt plötsligt så svarar hon.
"Okej ses om tio" svarar hon innan hon lägger på. Jag tar bort mobilen från örat och lutar mig tillbaka i sängen. Att prata har aldrig varit min starka sida. Allting började när pappa började slå mig.~~~Daniella~~~
Jag längtar tills dejten med Felix. Förra var fantastisk så jag har höga förväntningar. Dörrklockan ringer så jag går snabbt till dörren. Utanför står Bella.
"Hej Bella" säger jag glatt och kramar om henne.
"Hej Dannii" svarar hon minst lika glatt. När vi släppt kramen så tar jag nyckeln och låser dörren innan vi åker ner och lämnar höghuset. Vi går sedan mot bussen.
Det var längesedan jag hade en shopping dag så jag ska verkligen njuta av den. För det är det bästa jag vet. Speciellt med Bella.
"Hur går det med Felix?" Frågar Bella.
"Bra vi ska ju på dejt imorgon" svarar jag glatt. Jag längtar verkligen.
"Jag vet och därför måste vi hitta den perfekta klänningen till dig" svarar Bella.
"Hur går det med Ogge då?" Frågar jag.
"Dåligt. Vi har inte snackat sen festen, knappt då heller. Alla var så fokuserade på Fanny och att Omar var kidnappad" svarar hon och jag nickar.
"Men det är ju inte så konstigt" svarar jag.
"Nej, verkligen inte jag menar mer att vi hann liksom aldrig lära känna varandra" svarar hon.
"Men det kan vi säkert ändra på" säger jag och skrattar.
"Vad menar du nu?" Frågar Bella och skrattar.
"Jag ska snacka med Felix. Du får se" svarar jag hemlighetsfullt hon och räcker ut tungan mot mig men jag bara flinar och springer sista biten till busshållplatsen.~~~Fanny~~~
Jag går ner i köket igen och när jag kommer ner i köket så ser det precis lika dant ut som när jag lämnade det men jag bara struntar i det och går vidare till hallen för att ta på mig skorna.
"Vart ska du?" Jag tittar upp och möts av pappa som står en liten bit bort, lutad mot väggen.
"Till en kompis" svarar jag och tar min jacka. "Hejdå" säger jag innan jag öppnar dörren och slår igen den efter mig. För att komma till Wiola så måste jag gå förbi Omars hus. När jag går förbi där så ser allting ut som vanligt, förutom en sak, det står en polisbil på grusplanen. Jag skulle så gärna vilja gå och hälsa på Wilnur men jag vågar inte. Tänk så är hon arg på mig?
Även fast jag inte vet, så känns det som mitt fel. Jag går förbi Omars hus och går vidare till Wiolas hus som ligger några hus bort. Jag går upp för trappan och knackar på. Efter några sekunder så öppnas dörren.
"Hej" säger Wiola.
"Hej" mumlar jag.
"Kom in" säger hon. "Jag har en sak att berätta"
______________________
Hinner inte skriva något eftersom jag är hos en kompis men ..
Ha de gött !✋
//Wilma💋[REDIGERAD]
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...