Kap.9: Sneeak Peak

862 21 4
                                    

~~~Ogge~~~

Jag tar några till steg in i huset och stänger dörren bakom mig.

"Hallo" skriker jag igen. "Mamma? Pappa?"

Helt plötsligt blinkar ljuset till några gånger och släcks sedan igen. Jag tittar ner på mina händer som skakar. Vad ska jag göra nu?

Jag tar ett par steg till och tittar in i köket. Där är det mörkt och tomt. Mina ögon har börjat vänja sig vid mörkret och jag ser mycket bättre när jag fortsätter gå mot tv-rummet.

Helt plötsligt så hörs det ett skrik och jag hoppar till.

••••••••••

~~~Oscar~~~

När jag kommer hem så däckar jag direkt framför tv:n. Jag slår på en film och lägger mig sedan ner i sängen. Mamma och pappa var på en fest och Johanna sov över hos en kompis så jag var ensam ikväll. Vilket jag inte direkt har någonting i mot.

Helt plötsligt börjar min telefon ringa. Jag tar snabbt upp den ur fickan och tittar på skärmen. Ogge. Undra vad han kan vilja nu.

"Tja Ogge" svarar jag.

"Hej du måste komma till Ogges hus. Det är en nödsituation. Kom så fort du kan"

•••••••••

~~~Fanny~~~

Det slutade med spagetti & köttfärssås som tydligen var det ända han tidigare gjort. Inte för att jag är speciellt bra på att laga mat men lite mer kan jag i alla fall.

"Har ni fått in många frågor till livestreamen imorgon?" Frågar jag för att avbryta tystnaden som nyligen fyllt rummet.

"Massor men det är bara vissa vi ska svara på. Runt 5-6 frågor" svarar han. Jag nickar och stoppar in en gaffel med spagetti & köttfärssås.

"Daff ska välja ut dem viktigaste frågorna. Många av frågorna har inte ens med saken att göra" svarar Felix.

••••••

~~~Oscar~~~

När jag kommer fram till Ogges hus så står dörren på glänt. Jag hoppar av moppen och lägger hjälmen på sättet innan jag ganska snabbt men ändå försiktigt går mot dörren. När jag kommer närmare dörren så tittar jag in och det är kolsvart. Och inte bara där inne utan det börjar bli ganska mörkt ut också nu.

Jag tar några steg in i huset sedan stannar jag och lyssnar. När jag inte hör något så fortsätter jag in. När jag kommer in i tv-rummet så ser jag att Ogges telefon ligger där.

"Ogge" skriker jag högt men får inget svar tillbaka. Vad har hänt? Tänk så är han död!

______________________________________

Spännande?

Tja folket! c;

Hur är det med er en varm dag som denna?

Både väl åka ner och bada men känns inte riktigt som jag har tid med det idag.. Ska titta på pll nu sedan måste jag ut och gå och hon är säkert halv 9 eller mer när jag är tillbaka så får väl bada imorgon istället. Kanske kan bada med min ena bror som kommer imorgon. Får väl se.

Nu ska jag i alla fall titta på pll!

Ha de gött!

//Wilma :*

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionOnde histórias criam vida. Descubra agora