~~~Daniella~~~
När jag kommer hem så sitter Felix på trappan in i höghuset. Så fort jag ser honom så får jag skuldkänslor, jag både ha ringt.
"Hej" säger jag tyst men hörbart när jag står framför honom. Han tittar upp på mig en stund och kollar upp ifrån och ner innan han reser mig upp och drar in mig i hans famn. Att känna lukten av Felix känns tryggt och för en stund så glömmer jag kvällens händelse.
Men så fort han släppt mig så kommer verkligheten tillbaka och allt känns lika hemskt som innan. Utan att säga något så lämnar han mig ståendes här. Jag ser att han går bort till sin moppe och några minuter därefter är han borta.
••••••••
~~~Oscar~~~
Jag letar upp närmsta busshållplats och sätter mig sedan och väntar på bussen. När bussen ska komma det vet jag inte. Anledningen till att jag inte kollar det är att jag knappt kan se något bakom alla tårar som strömmar ner för mina kinder. Jag kanske ända både ha låtit Eleanor förklara. Varför skulle hon säga att hon kunde förklara det om hon inte kunde det? Hon hade bara att sig själv i skiten. Det kanske ända fanns en förklaring. En enkel förklaring som bara jag var dum nog att inte ens lyssna på. Inte ens ge henne en chans.
•••••••••
~~~Fanny~~~
Påväg hem så ringer helt plötsligt min telefon.
"Fanny" svarar jag. Direkt hör jag hur någon gråter hejd löst.
"Felix vad är det som har hänt?" Frågar jag oroligt och försöker få honom att lugna sig, vilket går lite sådär.
"Snälla Felix lugna dig och berätta för mig" säger jag. Efter ytterligare några minuter har han lugnat sig och kan berätta vad som hänt.
"Hon vägrade berätta vad som hänt så när hon kom så kramades vi bara och sedan gick jag" säger han.
"Varför gick du?" Frågar jag.
"Hon sa innan på telefon att hon bara hade fixat en sak men aldrig vad" säger han.
"Okej men vänta på att hon kommer och berättar. Svara henne inte förrän hon kommer och berättar, okej?" Säger jag.
"Okej" svarar han.
Jag lägger sedan på och går av bussen. Jävla idiot.
•••••••
❤️❤️❤️2 Dagar Senare❤️❤️❤️
~~~Omar~~~
Ingen har kommit ner hit på 2 dagar. Jag har värken fått mat eller vatten. Jag har bankat och skrikit flera gånger men ingen har kommit ner. Inte ens killen. Egentligen så undrar jag varför han bara inte går till polisen. Men jag antar att han är för rädd.
Jag hör arga röster som är på väg ner. Och helt plötsligt så öppnas dörren. Killen och personen som vi kallar 'kidnapparen' kommer in bråkandes. Kidnapparen slänger en flaska vatten till mig och jag tar snabbt och dricker ur den.
"Men bara gör det" skriker kidnapparen.
"Gör det själv" skriker killen.
"Men vad tror du jag har dig för?" Frågar kidnapparen.
"Ja inte fan vet jag" skriker han tillbaka. Från att ha varit så lugn till såhär arg är faktiskt ganska märkligt. Innan vågade han knappt säga något och nu står han och skriker. Men jag antar att han har fått nog, precis som jag. Helt plötsligt så hörs ett pistolskott och en duns.
_________________
Tjena!!
Har varit så mycket idag att jag nästan glömde att lägga ut kapitlet xD
Nu är jag i alla fall på väg till mormor, som också ska med, sedan ska vi åka till flygplatsen. Vi ska inte åka förrän imorgon bitti men man måste ju vara där 2h innan och sedan tar det lite mer än 1 timme att komma dit så ja. HAHAH, så ja?! Kom igen Wilma xD
Undrar fortfarande hur jag kommer att vara imorgon eftersom jag inte kommer att få/kunna sova på hela jävla natten .. Men än sålänge är jag ganska pigg, tack vare musiken antar jag xD. Har sovit så dåligt dem senaste dagarna också. Har blivit så extremt mörkrädd att jag får sova med tänd lampa ... Ända sedan jag började titta på Wallander.
Okej nu ska jag sluta snacka om Grekland, förlåt för att jag gör det typ heeeela tiden nu, sorry.
Såå vad tyckte ni om dagens Sneeak peak? Spännande avslut va? Mohahah. Nej men ni kommer, tror jag, få hela kapitlet på förmiddagen för tror jag lägger ut det på flyget!
Nu ska jag sluta babbla och digga med till musiken istället!
Ha de gött !✋
(om några timmar slipper ni mig i Sverige xD)
\\Wilma💋
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...