T I D I G A R E
"Både dem inte komma nu?" Frågar Elvira.
"Dem kommer säkert när som helst" svarar jag och precis då plingar min mobil till. Jag tar upp mobilen och läser smset från Felix.
'Fannys mamma har kommit tillbaka så vi följer inte med till Stockholm'
Jag visar Elvira och hon tittar lite smått chockat på min mobil.
"Så vad ska vi göra?" Frågar hon och möter min blick.
"Om du vill så åker jag gärna ändå" säger jag och hon nickar.
"Gärna för mig" svarar hon.
~
~~~Fanny~~~
När vi frågat ut mamma så går hon igen, utan att säga vart hon ska. Felix slår sig ner bredvid mig i soffan och ger mig ett glas med vatten.
"Hur mår du?" Frågar han samtidigt som jag tar i mot glaset. Jag tar en klunk av det och sätter det på bordet innan jag svarar med att lätt rycka på axlarna.
"Jag trodde åtminstone att hon skulle stanna längre än en halvtimme" svarar jag. Inte för att det direkt var ett svar på hur jag mår men det är det ända jag tänker på. Varför hade hon så bråttom?
"Fanny, hon kommer säkert tillbaka snart" säger Felix tröstande.
"Mm" mumlar jag och lutar huvudet mot Felix axel. Han drar sina fingrar, fram och tillbaka på mitt lår och jag ryser av välbehag.
"Tack" säger jag tyst, men tillräckligt högt för att Felix ska höra.
Vi sitter tysta såhär en långstund innan Felix mobil börjar ringa och han flyttar sig motvilligt för att kunna svara. Medan han gör det så lutar jag mig tillbaka i soffan med en suck. Varför ska livet vara så svårt?
~~~Felix~~~
Jag blir lite smått förvånad när jag ser vems namn som står på displayen.
"Bella?" Svarar jag smått frågande.
"Jag tror att jag behöver din hjälp. Daniella sa att hon skulle fixa en sak igår, men hon kom aldrig hem" säger Bella upprört.
"Hon blev säkert bara lite sent så hon stannade över natten" säger jag lugnande.
"Men du fattar inte" jag hör att hon gråter.
"Vad fattar jag inte?" Frågar jag, fortfarande lugnt.
"Hon skulle dit hon var när ni skulle på dejt. Och de-de-det är i-i-i-inge-e-et bra ställe. Något måste ha hänt" skrik/gråter hon.
"Bella ta det lugnt. Hon kommer säkert snart tillbaka" säger jag innan jag lägger på.
"Bella?" Frågar Fanny när jag lagt mobilen på bordet. Jag lutar mig tillbaka i soffan och nickar.
"Imorse så ringde jag henne och frågade om hon visste vart Daniella varit den kvällen vi skulle varit på dejt. Men då sa hon bara att Daniella inte ville att jag skulle veta det och att jag skulle låta henne vara och nu ringer hon och säger att hon är otrolig för henne för att hon inte kom hem igår" säger jag. Fanny nickar.
"Och du gör vaddå?" Frågar hon.
"Lägger på" svarar jag.
Ett lätt skratt lämnar hennes läppar innan hon blir allvarlig igen.
"Men tänk så är det något allvarligt!" säger Fanny.
"Det tror jag inte och dessutom bad hon mig, för bara några timmar sedan att jag skulle låta henne va" svarar jag.
Istället för att svara så lutar hon sitt huvud mot min axel igen och blundar.
~~~Elvira~~~
Jag går av tåget efter Oscar och möts av massa tjejskrik. Hur fan kan dem veta att vi kommer nu? Jag suckar och tittar på Oscar som har gått fram till dem och skriver autografer. Jag ställer mig lite bredvid för att inte var i vägen.
Jag tittar på Oscar som skriver och kramar om olika tjejer. Hela tiden kommer det fler och fler och tillslut har han ståt där i över 20 minuter. Jag tar upp min mobil och ringer Fanny.
"Hej Elvira" skriker Felix och Fanny glatt.
"Vad fan ska jag göra? Oscar har ståt och skrivit autografer i över 20 minuter" säger jag.
Fanny skrattar och jag hör att Felix också gör det.
"Hallo" säger jag smått irriterat men kan inte låta bli att skratta lite tyst. "Ni måste hjälpa mig" lägger jag till.
"Gå och hoppa på honom" säger Felix och skrattar.
"Och skrik Oscar jättehögt" säger Fanny och skrattar.
"Kan ni vara seriösa i 5 minuter och hjälpa mig eller?" Frågar jag också skrattandes.
"Tyvärr" säger Felix. "Det är inte riktigt vår grej" både han och Fanny börjar skratta ännu mer om det ens är möjligt.
"Tack för hjälpen. Ni var till stor hjälp" säger jag sarkastiskt innan jag lägger på med ett stort leende på läpparna. Jag har verklig världens galnaste vänner.
__________________________
Hejsan!
Just nu så är jag lite smått nervös, eller just nu känns det ganska okej men under dagen så har jag varit det vissa stunder. Jag börjar nemligen skolan imorgon...
Ni som var i skolan idag, hur var dagen?
Och ni som börjar imorgon eller senare, är ni nervösa?
Ha de gött !
// Wilma :*
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...