Kap.14: She Just Hurts

829 30 3
                                    

T I D I G A R E

"Du måste komma till Daniellas höghus hon är inte här. Du måste hjälpa mig och Bella att hitta henne" säger Felix upprört.

"Bror jag kommer strax. Ska bara hitta Eleanor först" svarar jag.

"Bra skynda dig" säger han inne han lägger på. Direkt slår jag då in Eleanors nummer och placerar telefonen vid örat.

~

~~~Felix~~~

Efter en liten stund så ser jag Bella komma cyklandes. Hon stannar precis framför mig och tittar sig omkring.

"Har du försökt ringa henne?" Frågar Bella och hoppar av cykeln. Jag nickar.

"Då är det väl bara att börja leta" säger hon. Jag nickar igen.

"Men var? Hon kan ju vara precis var som helst" frågar jag.

"Jag ringen några av hennes kompisar och ser om hon är där. Du kan väl leta runt i området sålänge?" Frågar hon och nickar mot min moppe. Jag nickar ännu en gång och tar upp nyckeln ur fickan.

"Ring när du vet något" säger jag innan jag börjar gå mot moppen med snabba och bestämda steg. Jag måste hitta henne.

~~~Oscar~~~

Jag låter Eleanor hoppa in i bilen innan jag sedan sätter mig och stänger dörren. Jag säger Daniellas adress till han som kör och sedan lutar jag mig tillbaka i sättet.

"Är det okej för dig att hänga med?" Frågar jag och tittar på Eleanor som sitter med sin telefon. Hon lägger ifrån sig den på sitt knä och nickar. Helt plötligt så lyser skärmen upp och min blick fästs direkt på den. Det jag ser på skärmen känns som en kniv i magen.

'Jag älskar dig också'

Jag vänder snabbt blicken från skärmen och tittar istället ut genom fönstret. I ögon vrån kan jag se att Eleanor skriver ett svar.

~~~Okänd~~~

Att det skulle blir såhär, att jag skulle bli såhär, det trodde jag aldrig. Att vara den som alla är rädd för istället för att vara den som är rädd. Att såra människor, skada människor. Det är inte jag eller det var i alla fall inte det. Den jag har blivit nu är ingen bra person. Jag är ett monster, ett läskigt och farligt monster som ingen vill vara vän med, inte ens prata med. Jag är inte ens värd en vän eller än familj och ännu mindre dig.

~~~Eleanor~~~

Oscar hoppar ur bilen så fort vi kommer fram till höghuset som Daniella tydligen bor i. Själv valde jag att sitta kvar. Ända sedan smset från Joel så har Oscar varit konstig. Joel är bara en kille som jag har varit tillsammans med. Men det är över ett år sedan nu. Jag vet bara inte hur jag ska säga det till Oscar på bästa sätt och hur jag ska få honom att tro på mig.

Jag tittar ut genom fönstret och ser Oscar stå och snacka med en tjej i mörk brunt ganska långt hår. Han nickar mot henne och kommer sedan tillbaka till bilen.

"Kom! Vi får gå och knacka på" säger Oscar. Jag nickar och hoppar ur bilen. Vi går sedan i tystnad mot första huset.

~~~Fanny~~~

Jag sätter mig på bussen och tar upp mobilen. Jag har fått ett smset från Oscar och sedan 2 missade samtal från Elvira.

Från Oscar:

'Hur mår du? :)'

'Bättre än innan! Tack för hjälpen! :)'

Sedan går jag in på instagram och kollar min senaste bild som är full med kommentarer. Foooers har börjat bli mycket snällare mot mig efter att Omar försvunnet. Såklart så är det vissa som lägger skulden på mig, vilket jag själv också gör men dem flesta stötar mig faktiskt. Vilket känns jättebra. Men såklart så saknar jag Omar. Han är i mitt huvud 24 timmar om dygnet och jag kan helt enkelt inte sluta oroa mig. Fundera på hur han mår, om han lever eller inte, om han blir slagen, om han är ledsen, om han saknar mig och 10.000 till. Men inte bara det, mamma är också försvunnen och hon har jag inte hört ett dugg ifrån. Och såklart så saknar jag henne, hon är trots allt min mamma. Men att hon stack från sjukhuset det förstår jag verkligen inte.

Men mamma behövde kommer tillbaka. Inte minst för att pappa håller på att gå in i väggen. Han värkar helt ha slutat jobba och är allmänt frånvarande. Det är nog den största anledningen till att jag ska åka hem igen. För att kolla så att han är okej.

Helt plötsligt så får jag ett sms av Felix och jag öppnar det direkt.

'Du måste komma och hjälpa oss, Daniella är försvunnen !!️'

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now