Jag stannar upp och tittar på mobilen. Jag både i alla fall skriva något till killarna. Något slags hejdå.
Jag låser upp den och går in i vår gemensamma chatt.
'Jag är ledsen men jag orkar inte längre. Allting är mitt fel. Det är mitt fel att Omar är kidnappad och att alla hatar mig. Jag orkar inte längre. Men jag vill att ni ska veta att jag älskar er och tack för ert stöd. Ni har verkligen varit till stor hjälp men jag har bara tyngt ner er. Ha ett bra liv och tack för allt. Förlåt.. //Fanny'
••••••••••
~~~Felix~~~
Jag hör att det plingar till i min och Oscars mobil och vi tar upp dem samtidigt. Det är ett sms från Fanny. Just nu sitter vi på tåget på väg till Göteborg. Vi både vara framme om ca 20 minuter.
Jag öppnar det och läser innehållet.
'Jag är ledsen men jag orkar inte längre. Allting är mitt fel. Det är mitt fel att Omar är kidnappad och att alla hatar mig. Jag orkar inte längre. Men jag vill att ni ska veta att jag älskar er och tack för ert stöd. Ni har verkligen varit till stor hjälp men jag har bara tyngt ner er. Ha ett bra liv och tack för allt. Förlåt.. //Fanny'
När jag läst klart det så rinner tårarna hejdlöst och jag tittar upp på Oscar som också gråter. Han möter min blick och jag känner en klump i halsen.
"Vi måste göra något" säger han.
•••••••••
~~~Elvira~~~
Jag sitter i soffan och tittar på 'sommar med Göran' när min mobil ringer. När jag ser att det är Oscar så trycker jag av samtalet.
•••••••••
~~~Fanny~~~
Jag ställer mig på Klippan och tittar ut över havet. På något sätt så har rädslan försvunnit. Jag är inte rädd alls. Det ända jag känner är lättnad. Jag går närmare kanten och drar in lukten av hav. Det är verkligen fint här, ett bra ställe att dö på.
••••••
Jag önskar bara att jag kunde få säga ett sista hejdå, få en sista puss och få höra hans röst en sista gång. Den är ju så vacker. Se hans fina bruna ögon och se hans mörka hår blåsa lite. Få se hans leende när han är glad, få göra han glad. Att få se det en sista gång, hade varit värt allt.
_______________________
Vad tror ni? Kommer Fanny att hoppa? Ellr kommer någon att stoppa henne? Isåfall vem?
Vad tycker ni om del två hitt en tills? Är det något ni önskar skulle vara med? Något som skulle hända eller något annat? Skriv vad ni önskar och vad ni vill se mer och mindre av så kanske jag kan fixa det!😉
I alla fall ..
Ha de gött !✋
// Wilma💋
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...