Kap.3: Sneeak Peak

1K 27 3
                                    

~~~Ogge~~~

Vi sitter nu på tåget i tystnad, en dålig tystnad. Alla känns nere och ingen är glad. Omar var alltid den som skojade och muntrade upp folk när man var ledsen och nu är han kidnappad. Man märker extra tydligt nu hur påverkade vi är av varandra. Bara av att en av oss inte är här så förändras allt och alla.

Mitt under resan så ringer Felix telefon.

••••••••••••••••••

~~~Fanny~~~

Jag sätter mig bredvid Wiola på hennes säng.

"Vad är det?" Frågar jag.

"Jo jag skulle vilja berätta för dig om min pappa" svarar hon. "Jag tror att du kommer förstå allting bättre då" fortsätter hon och jag nickar.

"Jag lyssnar" svarar jag och vänder mig mot henne.

••••••••••••

~~~Isabella/Bella~~~

När Daniella är så hemlighets full så förstår man att hon har något på gång. Ibland är det bra grejer, ibland är det lite sämre grejer. Men jag hoppas på att det är en bra grej den här gången.

Bussen kommer och jag går på efter Daniella. Jag lägger mitt jojo kort mot kort läsaren innan jag går vidare in i bussen och sätter mig bredvid Daniella.

"Vad har du tänkt ha på dig ikväll?" Frågar jag när bussen börjat köra.

••••••••••••••

~~~Felix~~~

Vi går av vid första stället där tåget stannar på och tar bussen tillbaka till Stockholm.

"Går någon buss direkt till studion?" frågar jag Ogge som står och läser på tidtabellen.

••••••••••••

~~~Daniella~~~

Väl inne i stan så börjar vi direkt springa runt i alla möjliga butiker. Efter att ha varit i över 20 butiker så bestämmer vi oss för att ta en fika paus.

••••••

~~~Wiola~~~

Det jag ska berätta för Fanny känns jobbigt, riktigt jobbigt.

Allt som har med min pappa att göra är jobbigt och hemskt, riktigt hemskt.

Jag väder ryggen mot Fanny och drar upp tröjan.

"Ser du?" Frågar jag henne och det är tyst en lång stund innan hon stammar fram ett ja. Då tar jag ner tröjan och vänder mig mot Fannys chockade ansikte.

"Det har min pappa gjort" säger jag.

_______________

Halloj !

Det är en sak jag har funderat på att fråga ganska länge nu men glömt det var ända gång.. Och det är i fall ni tycker att det är jobbigt att jag byter perspektiv så ofta?

Aja..

Ha de gött !✋

//Wilma💋

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now