T I D I G A R E
"Vad hände med Ogge igår kväll?" Säger Felix.
"När han kom hem så var det någon inne i hans hus. Och antagligen så har personen sätt Ogge och puttat in honom i en vägg och så fick han en tavla i huvudet. Dock ringde den personen till mig och sa till mig att komma dit. Så när jag kom dit så låg Ogge på golvet med en söndrig tavla över och runt sig. Just nu ligger han i koma men dem tror att han kommer att vakna upp" säger Oscar.
"Och det var alla frågor. Tack för att ni tittade och ha en fortsatt bra dag! Hejdå" säger Felix.
"Hejdå" säger även jag och Oscar och sedan är det slut.
~
"Så vart ska du nu?" Frågar Felix och tittar på mig. Jag vänder blicken från killen som filmade och tittade istället på Felix.
"Hem" svarar jag.
"Redan?" frågar Felix. Jag nickar.
"Vill du att jag hänger med?" Frågar han. Ännu en gång skakar jag på huvudet.
"Jag vill vara för mig själv. Men vi kan träffas om ett tag" svarar jag.
Han nickar.
"Okej" säger han och kramar om mig. Oscar gör detsamma.
"Hejdå" säger dem.
"Hejdå" svarar jag innan jag lämnar studion. Först hade jag bara tänkt åka hem men först ska jag hälsa på Ogge.
Jag går mot busstationen som ska ta mig till sjukhuset. Tårarna rinner sakta ner för mina ögon och jag är förvånad över att jag inte grät under Livestreamningen. Jag ser massa tjejer i grupper som står och tittar på mig och viskar när jag nästan springer förbi. Tårarna blir bara fler och fler och jag letar stressar i väska efter mina solglasögon samtidigt som jag fortfarande nästan springer mot busshållplatsen. Tillslut så blir jag så trött och mina tårar för många att jag sjunker ner på närmsta bänk och låter tårarna ta över. Jag slänger väskan på marken framför mig och lägger huvudet i händerna.
Helt plötsligt så känner jag att någon lägger en hand på min axel.
"Är du okej?" Frågar en okänd men snäll röst. Jag tittar upp och möts av en brunett tjej med ett stort leende på ögonen men man ser i hennes ögon att hon är orolig.
"Nej" viskar jag och sedan börjar mina tårar rinna som en flod igen och jag hulkar högt. Nej, jag är verkligen inte okej.
~~~Eleanor~~~
Jag går av tåget och tar direkt upp min telefon för att ringa mamma då Oscar ringer mig.
"Hej" svarar jag glatt.
"Hej" svarar Oscar. "Var är du?"
"På stationen" svarar jag.
"Vill du att jag hämtar dig?" Frågar han.
"Gärna" svarar jag glatt.
"Kommer om 15" svarar han.
"Hejdå" svarar jag.
"Hejdå" svarar han och sedan lägger jag på. Jag sätter mig på en bänk och tittar ut över befolkningen. Jag känner mig lite taskig som bara lämnade Elvira men jag behövde åka tillbaka. Oscar behöver mig.
~~~Daniella~~~
Jag sätter mig ner på en stol och direkt börjar Bella fixa mitt smink. Efter lite mer än en halvtimme är hon klar.
"Tack Bellisss" säger jag och kramar om henne.
"Vill du ha hjälp med håret också?" Frågar hon. Jag nickar.
"Gärna! Ska bara ta på mig klänningen först" svarar jag.
Bella nickar och plockar fram klänningen till mig och hjälper mig sedan på med den.
"Så jag hjälper dig på med den. Och förhoppningsvis så hjälper Oscar dig av med den" säger Bella och skrattar.
"Ha-Ha" säger jag och himlar med ögonen.
"Så sätt dig nu ner så fixar vi ditt hår" säger hon.
Jag sätt mig direkt ner på stolen, skrattandes, och låter Bella fixa mitt hår.
~~~Fanny~~~
Tjejen sätter sig ner på bänken bredvid mig och tittar medlidande på mig. Massa tjejer börjar samlas runt oss.
Hon lägger sin hand på min axel.
"Vart ska du?" Frågar hon.
"Bussen" svarar jag med en skakig röst.
"Kom jag hänger med dig" säger hon och reser sig upp och sträcker fram sin hand. Jag skakar på huvudet. Just nu vill jag bara sitta här och gråta. Dock kanske inte med 200 hundra tjejer runt om mig.
"Kan ni vara snälla O gå?" Skriker tjejen men ingen bryr sig utan folk börjar istället komma närmare mig och frågar massa saker.
Jag tar då upp min telefon och ringer Felix. Men eftersom han inte svarar så får jag ringa Oscar istället.
"Tja Fanny" säger han glatt.
Jag ber han komma hit och han säger att han kommer om 10 minuter. Sedan lägger vi på.
Jag försöker svara på några av frågorna men det är nästan omöjligt. Ingen hör ju ändå vad jag svarar. Efter ungefär 10 minuter så kommer Oscar i en bil tillsammans med massa vakter. Vakterna försöker putta bort alla tjejer samtidigt som Oscar kommer fram till mig. Jag slänger mig runt Oscars hals så fort han kommer fram till mig och han kramar om mig tillbaka. Efter en stund så släpper vi varandra och han lägger sin ena arm om min hals och går med mig bort från folket mot bilen. När vi är framme så sätter vi oss i bilen och sedan kör den iväg.
"Är du okej?" Frågar Oscar nästan direkt när vi kört iväg.
Jag nickar. Jag tar upp mina solglasögon om sätter dem på näsan.
"Vart skulle du?" Frågar Oscar.
"Till sjukhuset" svarar jag.
"Men han är ju inte vaken" säger Oscar.
"Nej men jag ville ändå hälsa på innan jag åker hem" svarar jag. Oscar nickar och säger sedan till han som kör att köra till sjukhuset.
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...