Kap.16: Kill You

791 27 5
                                    

T I D I G A R E

På väg därifrån så börjar skuldkänslorna komma men jag skakar av mig dem och börjar springa istället. Hon ljög för mig och jag föll för henne. Men det är väl som man säger. 'We should love, not fall in love. Because everything that falls, gets broken.'

Men jag kan fortfarande bara säga en sak och det är att jag hatar henne. 

~

~~~Daniella~~~

"Hej" säger rösten och skrattar tyst. Man hör tydligt att det inte är personens egna röst utan en data röst. 

"Hej" mumlar jag. "Vad gör jag här?!" Jag säger det med mod i rösten även fast jag är rädd. 

"Du är här för att jag behöver din hjälp" säger personen.

"Vad behöver du hjälp med?" Frågar jag och försöker behålla lugnet så gått det går. 

"Jag vill att du berättar allt du vet om Fanny. Hennes allra mörkaste hemligheter" säger personen. 

"Men jag känner inte henne" säger jag. 

"Men se då till att göra det" säger personen. 

Eftersom jag inte vet vad jag ska svara så låter jag bli. 

"Gör du inte det så dör Omar" säger personen. 

Jag funderar en stund och bestämmer mig sedan.

"Jag gör det"

~~~Felix~~~

Helt plötsligt så ringer min telefon och jag sliter snabbt upp den ut fickan. När jag ser att det är Daniella så blir jag både glad och rädd på samma gång. 

"Var är du?" Svarar jag. 

"Snart vid min lägenhet" svarar hon. 

"Jag är här och letar med Bella och Oscar" säger jag. 

"Men skicka hem dem. Jag mår bra" svarar hon. 

"Var har du varit?" Frågar jag oroligt. 

"Fixat en sak bara" svarar hon. 

"Men varför ringde du inte?" Frågar jag misstänksamt. 

"Jag trodde jag skulle hinna komma tillbaka innan du kom med det tog längre tid än vad jag trott" svarar hon. 

"Okej skynda dig. Jag väntar" svarar jag och lägger på. Jag börjar med att ringa både Bella och Oscar och dem både verkar bli lättade och säger att dem ska åka hem. När jag gjort det så sätter jag mig på moppen och kör mot Daniellas lägenhet. 

~~~Fanny~~~

Jag går av tåget och går direkt till busshållplatsen. Det står att bussen ska komma om 10 minuter så jag sätter mig i busskuren för att vänta på den. Tankarna börjar gå när jag sitter där och väntar. Vad kan ha hänt med Daniella? Egentligen så vet jag inte så mycket om henne. Inte mer än att hon och Felix dejtar och att Ogge gick med hennes kompis, Bella, på festen för lite mer än 2 veckor sedan. Tänk att Omar varit försvunne i över 2 veckor. Polisen letar fortfarande men dem säger att dem snart ger upp. Att det är hopplöst men än har dem inte gett upp, inte jag heller för den delen. Jag sitter och skickar flera sms till Omars mobil varje dag. I fall i fall han kanske någon gång kommer få se dem. Även om han kanske aldrig kommer kunna att svara så kanske han ända får veta hur mycket jag älskar honom, hur mycket jag saknar honom och hur mycket jag önskar att han var här just nu. Vid min sida.

~~~Omar~~

"Nej snälla" ber jag och kämpar i mot. Hen är stark och drar ut mig från rummet, ner i källaren. 

"Snälla" skriker jag med rädsla. Hen har aldrig varit såhär aggressiv och betet sig på detta sättet. Personens ögon är svarta som sot och tårarna väller ner för mina kinder. 

"Snälla" försöker jag igen men utan resultat. Personen fortsätter dra mig ner för trappan. 

Jag skriker och kämpar i mot och helt plötsligt stannar hen. 

"Håll käften annars blir det värre" skriker personen och sparkar mig på smalbenet. Jag kvider till och gör allt för att inte skrika, allt för att inte gör någonting värre. Vad har hänt? Innan var allting så bra och nu är hen helt galen. 

"Ta in honom i källaren" säger personen och slänger mig på golvet framför en kille i mörkt brunt lockigt hår. Han nickar och lyfter upp mig. Jag tittar in i hans ögon och jag ser att dem är både rädda och oroliga. 

"Vem är du?" Frågar jag medan han lyfter mig igenom en lång gång. 

"Hen har hotat att döda mig om jag inte hjälper hen" säger han med rädsla i rösten. 

"Hjälpa med vaddå?" Frågar jag oroligt. 

"Skrämma och skada människor som betyder något för Fanny. Det är därför du är här" säger han. 

"Vad kommer hen att göra med mig?" Frågar jag. Han slänger ner mig på golvet och ställer sig vi dörren. 

"Döda dig" säger han innan han smäller igen dörren. 

_______________________________________

:ooooooooooo

Vem tror ni har kidnappat Omar? 

I Knowwwww :p

Nu är det inte alls länge till tills vi ska åka och fatta hur taggad jag är !! Var inte det direkt innan men nu ser jag bara fram i mot det! När jag är i Grekland så ska jag försöka lägga upp något varje dag. Dem ska ha wi-fi så får väl hoppas på att det är bra så jag kan lägga ut något till er. Har nästan skrivit kapitel för hela veckan så skit bra! Om någon undrar så kommer jag hem på Lördag eftermiddag, alltså nästa Lördag då! :)

Ha de gött !

//Wilma :*

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now