Kap.1: First Chapter

1.2K 41 1
                                    

~~❤️1 vecka senare❤️~~

---Fanny---
Nu har det gått en vecka sedan festen och sedan Omar blev kidnappad. Polisen säger att den gör allt för att hitta honom men det tvivlar jag på. Jag saknar Omar, något enormt och jag undrar vem och vad det stod i smset han fick den kvällen för en vecka sedan.

~~❤️Flashback❤️~~

Direkt när vi kommit in i köket så går Oscar direkt fram och börjar hälla upp dricka till oss. När jag fått mitt så tar jag en klunk och sväljer snabbt ner det. Det bränner till ordentligt i halsen men jag tar ändå några klunkar till. När alla fått dricka så går vi ut på dansgolvet där vi skiljs åt. Jag och Omar dansar lite när hans mobil helt plötligt plingar till. Han tar upp den och tittar snabbt på den innan han stoppar ner den igen.
"Du jag måste fixa en sak. Ses sen" säger Omar och pussar mig på kinden innan han lämnar mig ensam kvar på dans golvet. Jag söker runt med blicken efter den andra men hittar ingen av dem. Min kropp börjar fyllas med panik och jag försöker desperat hitta dem.

~~❤️End Of Flashback❤️~~

Var mamma är och varför hon rymde från sjukhuset är också något jag funderat mycket på. Jag har frågat polisen om dem tror att kidnappningen och försvinnandet har något samband men det påstår dem att det inte har.
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro längre. Just nu känns allting ganska hopplöst. Min mamma är försvunnen, min pojkvän är kidnappad, min pappa är deprimerad och min bästa kompis är sur på mig. Kan det bli värre? Jag hade verkligen behövt Elvira just nu men hon har inte svarat på värken mina sms eller samtal. Killarna har jag heller inte snackat med, förutom Felix som ringde i förgår. Han skulle försöka komma hit någon dag men han visste inte när. Hur det ska bli med The Fooo det vet dem inte heller. Men jag antar att dem får ta en paus eller nått.
Men just nu känns allting väldigt hopplöst. Precis allting.

~~~Felix~~~
Jag sitter hemma hos Ogge mellan Oscar och Ogge och tittar på något dåligt program på tv:n. Det har blivit så stelt mellan oss sedan Omar blev kidnappad. Inget känns som förut. Men jag antar att alla är lite ledsna för att vi måste ta en paus från The Fooo tills de hittat Omar och för att Omar är kidnappad. Det känns overkligt även fast jag vet att det är sant.
"Kan vi inte åka ner till Göteborg?" Frågar jag.
"Vad ska vi göra där?" Mumlar Oscar.
"Träffa Fanny såklart" svarar jag.
Han nickar.
"Det är nog en bra idé. Det värkar ju inte som att hon och Elvira har blivit kompisar igen" svarar han. Jag skakar på huvudet och vänder mig mot Ogge.
"Hänger du på?" Frågar jag. Han nickar och vi reser oss upp.
"Åk hem och packa så ses vi på stationen om en timme" säger Ogge.
"Yes" svarar jag innan jag går ut. Jag ser att Oscar nickar och följer sedan efter mig ut till våra mopeder. Jag sätter mig på mopeden och startar den. Sedan gasar jag iväg och låter vinden smiska mig i ansiktet. Allting känns så mycket bättre här.

~~~Omar~~~
"Varför gör du såhär?" Frågar jag.
Hon rycker på axlarna och möter min blick. Hon ser verkligen ledsen ut. Detta kanske är min chans att övertyga henne?
"För att hämnas antar jag" svarar hon. Jag nickar. Jag förstår att hon är ledsen och vill hämnas men hon hämnas på fel person.
"Men Fanny är oskyldig, hon visste inget" svarar jag.
"Jo det gjorde hon" skrek hon. Hela hon skakar och hennes ögonfärg ändras från blå till en mörk, mörk blå, nästan svart färg. "Hon visste och hon sa inget och nu ska hon få betala priset" hon går närmare med bestämda steg och jag kniper ihop ögonen. Nu smäller det.

~~~Fanny~~~
Jag går ner till pappa som fortfarande sitter i köket.
"Hur mår du?" Frågar jag och sätter mig på stolen mitt i mot honom. Han rycker på axlarna med blicken fast i bordet.
"Vet du varför mamma stack?" Frågar jag och han nickar stumt.
"Ja och allt är mitt fel" skriker han och smäller handen i bordet. "Allt" upprepar han med en arg röst.
Han tar upp koppen med kaffe som står på bordet och drämmer den i bordet.
"Nej pappa" skriker jag med en skärrad röst.
______________________
Första kapitlet !
Så vad tycker ni om första kapitlet?😘
Ha de gött !✋
//Wilma💋

[REDIGERAD]

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon