Kap.11: Sneeak Peak

846 14 2
                                    

<pre style="line-height: 21.299999237060547px; white-space: normal; color: #444444; font-size: 15px; text-align: start;">~~~Fanny~~~

Det har varit massor att göra hela förmiddagen men äntligen så sitter vi 3 framför kameran. Jag, Felix och Oscar. Der känns konstigt att bara sitta här med dem, eller allt detta känns konstigt. Bara att vi sitter här känns konstigt. 

Felix har frågorna på sin mobil så han kommer att läsa upp allt. 

"Varsågod och börja, nu" säger han som filmar. 

"Hej" säger vi i kör innan Oscar börjar berätta. 

"Anledningen till att vi sitter här idag är för att så många undrar vad som hänt med Omar. Omar har blivit kidnappad av någon, vi vet inte vem. Egentligen så vet vi inte så mycket mer. Polisen letar för fullt. Nu ska vi i alla fall gå vidare till era frågor" säger han och tittar på Felix, samma gör jag. 

"Var är Omar?" Säger han.

•••••••••

"Har någon av er haft kontant med honom?" Fortsätter Felix. "Nej" både jag och Oscar skakar på huvudet. 

"Vem träffade honom senast?" Säger Felix. 

"Jag" svarar jag. 

••••••

"Hur mår Fanny?" Säger Felix och både Oscar och Felix tittar på mig. 

"Ärligt talat så vet jag inte. Jag har inte riktigt vågat känna efter. Men jag saknar Omar sjukt mycket och jag är så himla orolig för honom. Och min orolighet börjar bli lite för stor" svarar jag. 

"Hur mår ni andra?" Säger Felix. "Jag mår helt okej efter omständigheterna. 

"Jag också" svarar Oscar. "Dock kan vi inte riktigt säga detsamma om Ogge" lägger han till. 

•••••••

"Tror polisen att Omar lever?" Säger Felix. 

"Dem börjar misstänka att han inte gör det eftersom han varit kidnappad så länge nu. Men det positiva är ändå att han är kidnappad och inte bara försvunnen. Sålänge han inte blir slagen så är det ju bättre än att vara försvunnen" svarar jag. 

"Men dem har börjat söka i vattnet nu" lägger Oscar till och jag nickar. 

"Vad hände med Ogge igår kväll?" Säger Felix. 

"När han kom hem så var det någon inne i hans hus. Och antagligen så har personen sätt Ogge och puttat in honom i en vägg och så fick han en tavla i huvudet. Dock ringde den personen till mig och sa till mig att komma dit. Så när jag kom dit så låg Ogge på golvet med en söndrig tavla över och runt sig. Just nu ligger han i koma men dem tror att han kommer att vakna upp" säger Oscar. </pre>

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now