~~~Fanny~~~
"Mamma?" Min röst är skakig när jag uttalar det. Mamma nickar försiktigt och ler mot mig och pappa. Jag tittar på pappa som suckar djupt och lämnar oss sedan ensamma i hallen.
"David" försöker mamma men pappa fortsätter att gå, precis som om han inte ens hört henne. När pappa försvunnit om hörnan så tittar jag tillbaka på mamma som nu har blicken på mig igen.
"Vart har du varit?"
•••••••••
~~~Felix~~~
"Bella" svarar hon.
"Tjänar Bella, det är Felix" svarar jag.
"Hej Felix" säger hon smått förvånat.
"Du, vet du vart Daniella var den kvällen som hon var försenad till vår dejt?" Frågar jag.
"Nej" svarar hon snabbt och jag hör direkt att hon ljuger.
"Kom igen, säg sanningen. Jag vet att du vet" svarar jag.
"Hon vill inte att någon ska veta" svarar hon.
"Så varför berättade hon det för dig då?" Säger jag smått drygt.
"Felix det var du som inte ville ha med henne att göra. Så låt henne vara" säger Bella innan hon lägger på.
••••••••
~~~Fanny~~~
"Varför rymde du från sjukhuset?" Frågar jag.
Precis då kommer Felix ner för trapporna.
"Och du är?" Frågar mamma misstänksamt.
"En kompis" svarar jag snabbt och Felix nickar med ett stort leende på läpparna.
•••••••
"Tänkte du någonsin på mig och Fanny?" Frågar pappa argt.
"David såklart jag gjorde. Men jag hade inte så mycket att välja på" säger mamma lugnt.
"Inte så mycket att välja på? Hade du bara stannat kvar på sjukhuset som normala människor gör så hade du inte ens behövt välja" säger pappa argt och irriterat.
•••••••
~~~Oscar~~~
När jag och Elvira köpt biljetter så sätter vi oss på en bänk och väntar på Fanny och Felix.
"Både dem inte komma nu?" Frågar Elvira.
"Dem kommer säkert när som helst" svarar jag och precis då plingar min mobil till. Jag tar upp mobilen och läser smset från Felix.
'Fannys mamma har kommit tillbaka så vi följer inte med till Stockholm'
____________________________________
Hejsan!
Hur har er dag varit?
Min har varit väldigt enformig, som vanligt. Men imorgon ska jag äntligen iväg!
Mamma ska klippa sig så ja följer med till stan och går lite ärende medan hon klipper sig. Behöver en ny mascara (kommer inte ihåg vad det heter som jag tänkt köpa), en svart kofta som går till typ knäna, batiste (stor) & baby lips eftersom jag blivit av med mina två..
Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi imorgon!
Ps, Imorgon ska jag för första gången grilla en hel gris, ska bli så jävla häftigt! Måste stoppa in ett äpple i munnen på den, HAHAHA xD
Ha de gött !
// Wilma :*
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...