Kap.9: Dead Or Alive?

920 30 3
                                    

T I D I G A R E

"Vill du ha något att käka eller har du ätit?" Frågar han.

"Nej jag tar gärna något att käka" svarar jag samtidigt som jag tittar på klockan som är några minuter över 7.

"Vad vill du ha?" Frågar Felix. Jag rycker på axlarna och sätter mig på en av köksstolarna.

"Vad kan mr Sandman laga?" Frågar jag flinandes.

"Vad mrs Lindgren vill och önskar" säger Felix och blinkar mot mig. Jag bara flinar och skakar på huvudet.

~

~~~Ogge~~~

Jag tar några till steg in i huset och stänger dörren bakom mig.

"Hallo" skriker jag igen. "Mamma? Pappa?"

Helt plötsligt blinkar ljuset till några gånger och släcks sedan igen. Jag tittar ner på mina händer som skakar. Vad ska jag göra nu?

Jag tar ett par steg till och tittar in i köket. Där är det mörkt och tomt. Mina ögon har börjat vänja sig vid mörkret och jag ser mycket bättre när jag fortsätter gå mot tv-rummet.

Helt plötsligt så hörs det ett skrik och jag hoppar till. Detta är nästan som i en skräckfilm. Ska jag gå ut? Nej. Jag måste få veta vad som hänt. Jag tar ytligare några steg och kommer till tv-rummet. Då ser jag att tv:n är på och precis då hörs det ett nytt skrik och jag förstår med det samma att det kommer från tv:n. Med bestämde steg går jag fram till tv:n och stänger av den. Tystnaden lägger sig som ett lager över hela huset och jag hör till och med mig skälv andas. Var är mamma och pappa? Dem både bara hemma.

Jag lyssnar noga och hör fotsteg från ovanvåningen. Jag funderar en stund på att gå ut men mina steg rör sig mot trappan. Precis då hörs en smäll som fyller hela huset och ett skrik som inte bara kommer från mig, utan även från någon annan och snabba steg som kommer mot trappan som jag nu står vi. Helvete.

~~~Oscar~~~

När jag kommer hem så däckar jag direkt framför tv:n. Jag slår på en film och lägger mig sedan ner i sängen. Mamma och pappa var på en fest och Johanna sov över hos en kompis så jag var ensam ikväll. Vilket jag inte direkt har någonting i mot.

Helt plötsligt börjar min telefon ringa. Jag tar snabbt upp den ur fickan och tittar på skärmen. Ogge. Undra vad han kan vilja nu.

"Tja Ogge" svarar jag.

"Hej du måste komma till Ogges hus. Det är en nödsituation. Kom så fort du kan" säger en röst som jag aldrig hört tidigare. Sedan hörs det bara pip. Jag reser mig direkt upp från soffan och springer ut i hallen. Jag slänger på mig en jacka och tar nyckeln innan jag låser dörren och springer ut till moppen. Jag sätter mig direkt och börjar köra mot Ogges hus. Vad som än har hänt så värkar det viktigt.

~~~Ogge~~~

Personen jag ser framför mig har jag aldrig sätt i hela mitt liv. Dock ser jag bara hennes några sekunder innan hon springer mot mig och puttar in mig i väggen. En tavla som satt på väggen åker ner i mitt huvud och jag tuppar direkt av.

~~~Okänd~~~

När jag ser Ogge ligga där helt stilla så kan jag bara inte lämna honom. Så jag går fram till honom och hittar hans telefon. Jag letar upp 'Oscar' i hans telefonbok och ringer sedan upp.

"Tja Ogge" svarar han.

"Hej du måste komma till Ogges hus. Det är en nödsituation. Kom så fort du kan" säger jag innan jag lägger på. Fan jag måste ut härifrån.

~~~Fanny~~~

Det slutade med spagetti & köttfärssås som tydligen var det ända han tidigare gjort. Inte för att jag är speciellt bra på att laga mat men lite mer kan jag i alla fall.

"Har ni fått in många frågor till livestreamen imorgon?" Frågar jag för att avbryta tystnaden som nyligen fyllt rummet.

"Massor men det är bara vissa vi ska svara på. Runt 5-6 frågor" svarar han. Jag nickar och stoppar in en gaffel med spagetti & köttfärssås.

"Daff ska välja ut dem viktigaste frågorna. Många av frågorna har inte ens med saken att göra" svarar Felix.

"Men vet folk vad som hänt då? För annars är det ju svårt att ställa frågor" frågar jag.

"Ja och annars kommer vi förtydliga det i början" svarar Felix.

"Okej" svarar jag.

"Känns det okej att vara med?" Frågar Felix och jag möter hans blick. Jag rycker på axlarna.

"Helt okej antar jag. Jag tror ändå det bli bättre efter" svarar jag och denna gång är det Felix tur att nickar.

"Men såklart är jag nervös. Men det antar jag att jag inte direkt är ensam om" säger jag och Felix skakar på huvudet.

"Verkligen inte"

~~~Oscar~~~

När jag kommer fram till Ogges hus så står dörren på glänt. Jag hoppar av moppen och lägger hjälmen på sättet innan jag ganska snabbt men ändå försiktigt går mot dörren. När jag kommer närmare dörren så tittar jag in och det är kolsvart. Och inte bara där inne utan det börjar bli ganska mörkt ut också nu.

Jag tar några steg in i huset sedan stannar jag och lyssnar. När jag inte hör något så fortsätter jag in. När jag kommer in i tv-rummet så ser jag att Ogges telefon ligger där.

"Ogge" skriker jag högt men får inget svar tillbaka. Vad har hänt? Tänk så är han död! Jag går vidare mot trappan. När jag kommer fram så ser jag honom ligga där. Jag tittar panikslaget på Ogge medan jag springer fram till honom. Jag lägger min hand på hans kalla hals och känner. Han andas men det är lite och det kommer han inte att göra länge till.

______________________________________

Hallllojjjjjjj!♥

Så vad tyckte ni om kapitlet?

Hade någon idé innan men har glömt den så det får vara så, haha. Typisgt mig xD

Aja nu ska jag titta på ett avsnitt av gossip girl och sedan måste jag ner och sminka mig, osv. För sedan kommer mina två storebröder. Det min andra storebror skulle gort hade tydligen blivit inställt så han kunde komma! Kanske för att det är över 30 grader här... Hur varmt har ni det?

Nu ska jag försöka hinna titta på ett till avsnitt av gossip girl så....

Ha de gött !

// Wilma :*

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now