Kap.26: Sneak Peak

551 17 7
                                    

Jag vaknar upp nästa dag med en extrem huvudvärk. Felix sover i rummet bredvid eftersom jag inte orkade ha honom bredvid mig just nu. Gårdagen var jobbig och jag ångrar att jag i huvudtaget tog upp det. Jag vill verkligen aldrig att Omar ska veta, varför förblir en fråga men jag antar att jag är rädd för vad han ska säga. Egentligen så kände jag inte Felix. Knappt då och speciellt inte nu. Han har verkligen förändrats, eller så är det bara vad jag tror. Han kanske var precis såhär, bara att jag inte såg det. Det lär jag väl aldrig få veta.

"Fanny du både nog gå upp nu. Vi ska åka om en timme" hör jag Felix säga utanför dörren.

"Okej, kommer" svarar jag och reser mig upp från min, nästan för sköna, rosa säng.

Jag tar på mig ett par rosa mysbyxor och en av Omars leopard tröjor han glömt här. Egentligen både jag väl lämna tillbaka alla kläder till Wilnur. Men jag vill inte det, mest för att jag inte vågar träffa henne men också för att jag vill känna lukten av Omar. Jag vill inte lämna ifrån mig det ända jag har kvar av honom.

Jag går ut från mitt rum och möter Felix som står utanför och väntar.

"Godmorgon" säger han och ler mot mig.

•••••••••

~~~Omar~~~

Tårarna slutar aldrig rinna, det är som att dem aldrig tar slut. Just nu har jag lust att bara krossa ett fönster och springa härifrån men istället ligger jag i min säng, nere i källaren. Jag har inte sovit en blund inatt. Den ända jag kan tänka på är Fanny. Varför försökte hon hoppa?

••••••••••

~~~Daniella~~~

"Så hur gick det igår?" Frågar kidnapparen och tittar på mig.

"Jag tror det gick exakt som planerat" svarar jag.

"Perfekt" svarar kidnapparen.

"Så vad ska jag göra nu?" Frågar jag.

"Du ska stanna här och vänta på att han berättar. Och hjälpa mig med lite små saker. Men samma sak gäller för dig som för honom, försöker du rymma eller berätta för någon, då dör du" säger kidnapparen allvarligt. "Så nu måste jag också stanna här?" Frågar jag med en suck.

•••••••••

~~~Felix~~~

Medan Fanny och hennes pappa går och öppnar dörren, för antagligen en polis så går jag upp till Fannys rum för att ringa ett samtal. Jag sätter mig på Fannys säng och tittar på Bellas telefonnummer som är på min skärm. Ska jag ringa henne eller inte?

_____________________________________________________

Tjeenarree!

Nu har jag sätt alla ansnitt av Gossip Girl och fyfan vad jag kommer sakna det. Dem senaste dagarna har det varit mitt liv. Hela dagen har jag suttit och tittat på det.. Känns helt sjukt att det är slut.

Vet ni någon annan bra serie förutom den och PLL (Pretty Little Liars)?

Skriv gärna dem i kommentars fälltet så ska jag kolla och fundera på vilken serie jag ska se nu, istället för Gossip Girl.

Ha de gött !

// Willma :*

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now