Kap.28: Sneak Peak

492 15 6
                                    

~~~Fanny~~~

När vi frågat ut mamma så går hon igen, utan att säga vart hon ska. Felix slår sig ner bredvid mig i soffan och ger mig ett glas med vatten.

"Hur mår du?" Frågar han samtidigt som jag tar i mot glaset. Jag tar en klunk av det och sätter det på bordet innan jag svarar med att lätt rycka på axlarna.

"Jag trodde åtminstone att hon skulle stanna längre än en halvtimme" svarar jag. Inte för att det direkt var ett svar på hur jag mår men det är det ända jag tänker på. Varför hade hon så bråttom?

"Fanny, hon kommer säkert tillbaka snart" säger Felix tröstande.

"Mm" mumlar jag och lutar huvudet mot Felix axel. Han drar sina fingrar, fram och tillbaka på mitt lår och jag ryser av välbehag.

"Tack" säger jag tyst, men tillräckligt högt för att Felix ska höra.

•••••••

~~~Felix~~~

Jag blir lite smått förvånad när jag ser vems namn som står på displayen.

"Bella?" Svarar jag smått frågande.

"Jag tror att jag behöver din hjälp. Daniella sa att hon skulle fixa en sak igår, men hon kom aldrig hem" säger Bella upprört.

"Hon blev säkert bara lite sent så hon stannade över natten" säger jag lugnande.

"Men du fattar inte" jag hör att hon gråter.

"Vad fattar jag inte?" Frågar jag, fortfarande lugnt.

"Hon skulle dit hon var när ni skulle på dejt. Och de-de-det är i-i-i-inge-e-et bra ställe. Något måste ha hänt" skrik/gråter hon.

•••••••••

~~~Elvira~~~

Jag går av tåget efter Oscar och möts av massa tjejskrik. Hur fan kan dem veta att vi kommer nu? Jag suckar och tittar på Oscar som har gått fram till dem och skriver autografer. Jag ställer mig lite bredvid för att inte var i vägen.

Jag tittar på Oscar som skriver och kramar om olika tjejer.

••••••

"Vad fan ska jag göra? Oscar har ståt och skrivit autografer i över 20 minuter" säger jag.

Fanny skrattar och jag hör att Felix också gör det.

"Hallo" säger jag smått irriterat men kan inte låta bli att skratta lite tyst. "Ni måste hjälpa mig" lägger jag till.

"Gå och hoppa på honom" säger Felix och skrattar.

"Och skrik Oscar jättehögt" säger Fanny och skrattar.

_________________________________

Tjenare allihopa!

Har skrivit klart alla kapitel på denna boken och skrivit handlingen på nästa! Känns hur jäkla bra som helst! Hade planerat denna mycket längre och annorlunda men när jag kom på detta så tyckte jag att detta var en så mycket bättre idé. Så bara lite ändrat men det är ingen ni kommer märka av. Blev jättenöjd så är såååå glad. Det är 3 kapitel kvar på denna och allt kommer att vara klart på Fredag. Handlingen på 3:an som kommer heta, Nothing's Like Before, kommer att komma ut på Lördag och sedan kommer jag att skriva sneak peak och allt det som vanligt!

Så ja det var allt jag hade att säga!

Undrar ni något så är det bara att fråga på! :)

Ha de gött !

//Wilma :*

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now