~~~Fanny~~~
Jag reser mig upp från min sittande position i sängen och går fram till mitt stora fönster. Jag tittar ut och det hur långt det verkligen är ner till marken. Hoppar jag bara så är det slut på bara några sekunder, allt är över. Jag tar tag i handtaget som man öppnar fönstret med men känner en hand över min när jag ska öppna den, Felix hand.
"Snälla Felix. Låt mig bara göra det här. Sedan är allt över" viskar jag.
••••••••
"Men jag då? Vad ska jag göra utan dig?" Frågar han.
"Lev livet, var glad. Bara låtsas att jag aldrig funnits och lev ett bra liv. Snälla Felix, lev ett bra och lyckligt liv för min skull. Lev för mig, le för mig" mumlar hon. "Gör allt det som jag aldrig kommer kunna göra på riktigt igen" lägger hon till direkt efter.
•••••••
~~~Oscar~~~
Jag ställer mig utanför medan jag väntar på Elvira. När hon kommit så går vi mot bussarna. Vi sätter oss i en busskur och väntar på nästa buss som både komma om 10 minuter.
"Förlåt för att det tog så lång tid" säger jag.
"Det är okej" svarar Elvira samtidigt som hon tittar ner i sin telefon.
"Vad gör du?" Frågar jag och tittar ner i hennes telefon.
"Kollar instagram" svarar hon och fortsätter dra tummen på skärmen.
Efter ca 10 minuter så kommer bussen och vi sätter oss tillsammans längsbak i bussen. Hela resan till sjukhuset är det tyst mellan oss. Ingen kommer väl riktgt på något vettigt att säga. Efter att jag berättat om tjejen som jag trodde var hon, som var en av dem ovettiga sakerna, så blev det tyst mellan oss.
••••••••
~~~Fanny~~~
"Fattar du inte Felix? Fattar du inte? Omar kommer aldrig att komma tillbaka! Han är död Felix, Omar är död! Han har redan lämnat mig" skriker jag och alla tårar rinner som ett vattenfall ner för mina kinder. Alla känslor spolas över mig och jag känner ännu mer hur jag vill hoppa, hur rätt detta är.
Jag slänger upp fönstret och klättrar sakta upp.
"Snälla Fanny, gör det inte" gråter Felix samtidigt som han försöker dra mig tillbaka men jag slår bara bort hans hand. Ingen kan få mig att ändra mig, ingen.
_________________________
Tjena !
Tror ni att hon kommer att hoppa denna gången eller kommer Felix att lyckas stoppa henne?
YOU ARE READING
Lost Love ~ The Fooo Conspiracy Fanfiction
FanfictionBok 2 av 'When Everything Goes Wrong' Det är inte så lätt för Fanny när hennes mamma försvinner spårlöst och sedan några dagar senare så blir Omar kidnappad. Hennes pappa börjar bete sig konstigt och hela hennes familj förändras. Elvira blir sur på...