Kap.15: Sneeak Peak

762 14 0
                                    

~~~Daniella~~~

Precis när Bella ska gå så får jag ett sms, från okänt nummer.

'Vill du att Omar ska leva? Kom då till *adress* kl 19:40. Jag behöver dig, kommer du inte kommer fler än han att försvinna. Och Felix är hans bästa vän och du älskar väl honom?'

Jag sa hejdå till Bella och gick sedan efter henne. Nu har jag ståt här i en halvtimme och här har inte varit en ända skäl. Jag vet inte ens vart jag är. Jag har aldrig varit här innan och alla husen ser gamla och förfallna ut. Jag går och sätter mig på en sten som är på gårdsplanen, så att jag ända kan se dörren. Helt plötsligt så öppnas den och en kille i 30-årsåldern tittar ut. Han vinkar till mig att komma och jag reser mig sakta upp.

••••••••••••

~~~Fanny~~~

'Jag är ledsen Felix men jag kan inte hjälpa dig. Jag måste hem till pappa och kolla så att han mår bra! Men lycka till !❤️' svarar jag och skickar därefter iväg det. Några små skuldkänslor finns i min kropp men jag försöker ignorera dem så gått jag kan.

•••••••••••

~~~Felix~~~

Efter en stunds körande börjar allting kännas ganska hopplöst. Var fan kan hon vara? Jag stannar och tar upp mobilen. Jag slår in hennes nummer och ringer henne, men som innan så svarar hon inte.

•••••••••••

~~~Oscar~~~

"Jag kan förklara" säger Eleanor helt plötsligt. Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan vi började gå, vilket är säkert 15 min sedan. Det har varit en jobbig och väldigt tung tystnad men allting är bättre än att prata med henne. Om någon skrivet 'jag älskar dig också' så finns det bara en sak man kan ha skrivit först. 'Jag älskar dig'

"Det finns ingenting att förklara" svarar jag argt.

"Jo Oscar, tro mig. Det gör det" svarar hon men jag skakar bestämt på huvudet.

"Nej" svarar jag både argt och bestämt.

"Kan du bara inte låta mig förklara?!" Frågar hon nu också irriterat. Jag stannar och tittar in i hennes ögon.

"Nej Elenor, det kan jag inte" svarar jag och fortsätter gå. Just nu är jag så arg. Vaddå förklara?! Är det inte ganska självklart. Varför låtsas gilla mig när hon älskar en annan?

Jag hör hennes steg bakom mig och hon tar tag i min axel. Jag stannar och vänder mig om. Det är tyst mellan oss, en riktigt spänd och intensiv tystnad. Jag väntar på att hon ska säga något och det känns som hon gör detsamma. Jag tittar menande på henne och hon tittar ner liten innan hon möter min blick igen.

"Oscar det är inte som du tror" viskar hon och går närmare mig. Jag fortsätter bara att stå och titta på henne. Hon lägger sina armar runt mig men jag låter mina hänga kvar vid sidan av mig.

"Oscar snälla låt mig förklara. Jag älskar ingen annan än dig" mumlar hon i mitt öra och där någon gång får jag nog.

••••••••

Men det är väl som man säger. 'We should love, not fall in love. Because everything that falls, gets broken.'

______________

Tjena folkeeeet !!

Har precis varit O badat med två kompisar och ska troligt vis vara där nere och sola och bada med dem imorgon! Idag har jag shoppat, igen och hittade världens snyggaste skor, verkligen.

Så vad tyckte ni om kapitlet?

Kapitlena i framtiden kommer att bli mer O mer spännande. Tror typ alla kapitel fram till sista kommer att vara spännande och händelserika. Kanske något mellan kapitel som kommer vara lite tråkigt men dem flesta kommer att vara spännande, var bara tvungen att säga det😂 Ser fram i mot att publicera och skriva kapitlena nu, haha.

Aja, ha de gött !✋

//Wilma💋

Lost Love ~ The Fooo Conspiracy FanfictionWhere stories live. Discover now