♤ 37. ♤

826 50 15
                                    

Ege'den;

Ellerimi saçlarımdan geçirdim gergince. Elif ne zaman uyanmayı düşünüyordu?! Omzuma dokunan kişiye döndüm. Efecan. Gülümsedim gergince. Başını salladı. Yüzüm düştü. Yanıma oturdu. Yedek gözlüğünü takmıştı. Ayaklarını salladı boşlukta. Çatıdaydık. Eve giren 2 doktorun çıkmasını bekliyordum gergince. "Onu seviyorsun." Dedi önümüzdeki, ağaçların üzerindeki manzaraya bakarken. Manzaraya döndüm. Başımı salladım çaresizce.

"Ama bırakman gerektiğini hissediyorsun." Dedi keyifle. Onayladım. "Bırakma." Dedi. Ona döndüm. "Asıl bırakırsan gerekli olur." "Biz onunla konuştuk. Ondan ayrılmak istemediğimi söylemiştim. Birşeyler gelişti.. Mükemmel bir gece geçirdik. Sonra 2.. 3 ve 4.. sonrasını saymıyorum bile. Daha sonra.. daha sonra bana uzak olduğunu fark ettim. Ordu'ya gittiğim zaman.. sedat babam ile konuşuyordu." Dedim. Aklıma gelen konuşma bedenimi sarstı.

"Sedat babama dedi ki; 'Baba.. ben onu sevmiyorum.' O an.. yıkıldım." Dedim acıyla. İç çekti. "Sonra benim haberim geldi değil mi?" Dedi. Onayladım. "2 ay boyunca ondan tamamen uzak durdum. Hiç yanına yaklaşmadım." Dedim sıkıntıyla. Başını salladı. "Sonra.. anladım ki; o bensiz daha mutlu. Diğerleri ile birlikteyken çok mutlu oluyor." Dedim. "Kuzenimi bırakacak mısın?" Duyduğum sese döndüm. Emirhan. Yanıma oturdu. Efecan ile yumruk tokuştular.

Omuzlarım çöktü. "Evet.." dedim acıyla. Başını salladı. Önüne döndü. "Aysu ile nasıl gidiyor?" Dedim konuyu değiştirmek için. Heyecanla gülümsedi. "Çok güzel." Dedi hayranlıkla aşağıya bakarken. Onun baktığı yere döndük. Bahçedeki masayı düzenliyordu. "Oğlum dikkat et düşeceksin!" Fatih amcamın endişeli sesi ile gülümsedim. Efecan heyecanla el salladı fatih amcama.

"Oğlum gel biraz konuşalım seninle." Dedi doruk dedem fatih amcama. İkisi kenardaki koltuğa ilerlediler. Filiz teyzem göle eğilmiş halde; büyük ihtimalle balıkları izliyordu. Aysu bize el salladı. Biz ona karşılık verirken duyduğum kükreme ile irkildim. "SENİ SEVİYORUM AYSU?!" Hepimiz irkildik. Filiz teyzemin çığlığı ile emirhan'a döndüm. Emirhan'ın ensesine yapıştırdım. "Bağırma lan?!" Diye kükredi babam. Sırıttım. "Lan it herif! Seni bir elime geçireyim!" Diye kükredi vedat amcam.

Niye bu kadar kızm- "Filiz göle düştü!" Ecrin teyzemin çığlığı ile efecan irkildi. Dondum. Vedat amcam T-şört'ünü çıkarttığı gibi göle daldı. "Dert etmeyin! Ağabeyim yüzücü.. kurtarır yengemi." dedi sedat babam sakince. Vedat amcam; kucağındaki Filiz teyzem ile çıktı gölden. Filiz teyzem sıkıca tutunmuştu vedat amcamın boynuna. Alkışlamaya başladım. Diğerleri bana katılırken efecan eliyle ıslık çaldı. "Kaslara bak be! Daş gibiiieeğ!" Diye böğürdü efecan. Vedat amcam güldü.

Eski haline dönmüş olması herkesten çok beni mutlu ediyordu. "Anne iyi misiin?" Diye seslendi emirhan. Efecan kahkaha attı. "A! Pardon ya bıçakladım ama.. iyi misin?" Dedi efecan taklit edercesine. Kahkaha attım. Herkes gülmeye başladı. "İyiyim iyi.." dedi Filiz teyzem gülerek. İçeriden çıkan doktor ile az kalsın aşağıya atlıyordum. Efecan ve emirhan kolumu tuttular hızla. Aklıma dank etti. Doğru ya.. çatıdaydık. Geriye çekildim.

Ayağa kalkıp çatıda ilerledik. Kapıdan geçtiğimiz anda koridorda koşmaya başladım. Elif'in yattığı odaya daldım. Doktor bana döndü irkilerek. "Siz hastanın neyi oluyorsunuz?" Diye sordu. Yutkundum. Boğazımı kavuran sıcaklıkla konuştum. "Kocasıyım." Dedim. Başını salladı. Önüne dönüp eşyalarını topladı. "Neyi var?" Dedim elif'imin yanına ilerlerken. Gülümsedi. Ardındam karnıma yediğim görünmez yumruk kadar ağır olan o cümleyi kurdu. "Tebrikler! Eşiniz 2 aylık hamile.. Baba oluyorsunuz." Yatağa tutundum.

Elif'e çevirdim gözlerimi. Ben.. baba mı oluyordum? Ama biz.. biz.. "Ayrılmak bu saatten sonra geçersiz!" Sedat babamın gürleyişi ile irkilerek ona döndüm. Babam sinirle soluyordu. Doktor aradan sıvışıp çıktı odadan. Nefesim kesildi. "Ne ara oldu lan bu ilişki?" Diye kükredi vedat amcam. Yutkundum. "Ben biliyorum." Duyduğum sese döndüm. Efecan. Gülümsedi. "Elif'in gece gece saçlarının ıslak olduğu zamanı hatırlayan var mı? Hani bar kavgasının yaşandığı o gece.. Duruşkım'ı kurtardığımız o gece yaşandı." Dedi efecan.

TAKIMIZ BE ABİ! (TAMAMLANDI.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin