🍁After 4 years...
"Putera Lucas!Come here!Jangan main tempat tu!". kedengaran suara seorang wanita menjerit dari arah jauh.Melarang Putera Lucas daripada mendekati kawasan pokok berduri tu.Namun dibuat tak endahnya.Wanita itu ialah salah seorang dayang di istana tu.Dia adalah ketua dayang di situ.
Lucas toleh pandang dayang tu.Terkebil-kebim kejap dia pandanh wanita tu.
"Nak Hannah!Nak main dengan dia!" jerit Lucas.Wanita itu mengeluh.
"Ya!Ya!Hannah ada di sini!Sekarang,Putera Lucas kena datang sini dulu,taknak pergi sana lagi.Cepat." Kemudian,Lucas pun terkedek-kedek datang mendekati wanita itu.
Wanita itu menampar-nampar seluar Lucas yang dah kotor dengan tanah tu.
"Mana Hannah?" soalnya.Wanita itu tersenyum.
"Hannah sakit perut tadi.Dia pergi tandas kejap.Dia janji,lepas dia pergi tandas,dia akan teman Lucas main,okay?" wanita itu memujuk.Lucas mengagguk suka.
Sebenarnya dalam banyak-banyak dayang di istana itu,hanya Hannah satu-satunya anak dayang yang mempunyai umur yang sama dengan Lucas.Sebab tulah..apa-apa pun,mesti Lucas akan cari Hannah.Sebab mereka memang dah berkawan sejak lepas lahir lagi.Walaupun hanya seorang dayang,namun Raja Daniel dan Permaisuri Ariana tak pernah beri layanan yang tak elok pada mereka.Kesemua mereka dilayan sama adil.Tak kira taraf.Sebab tulah,Daniel dan Ariana disayangi semua rakyat seluruh kerajaan OLIVE.Tak terkecuali Hannah.Daniel dan Ariana membenarkan Lucas berkawan dengan sesiapa sahaja yang dia mahu,asalkan kawannya itu baik.Daniel dan Ariana nak ajar anak mereka supaya sentiasa mesra dengan orang lain walaupun golongan bawahan.Supaya mereka tak sombong dalam menggantikan pemerintahan Daniel suatu hari nanti.
"Tu Hannah dah datang!" kata Lucas sambil jarinya diarah tunjuk pada Hannah yang lari datang padanya.
***
"It's our second..." Ariana berkata perlahan.Dia tengah berehat di dalam bilik besar ni.Tangan kanannya dilekapka pada perutnya yang dah sarat.
Daniel yang sedang menyarungkan baju selepas mandi tersenyum pada Ariana.Dia mengambil tempat di sebelah Ariana di atas katil besar tu.
"Ye sayang..this our second.." Daniel juga meletakkan tangannya di atas perut Ariana.Ariana sekarang tengah sarat mengandungkan anak kedua mereka.Ikut ramalan mereka,ianya putera juga.
Ariana senyum bahagia.
"Kita..hidup bahagia kan,sekarang?Saya syukur..sebab ada awak.." katanya.Dia mengelus pipi Daniel.Ada jambang nipis.
"Saya pun.Untung..sebab saya ada awak.." kata Daniel pula.Dia memeluk bahu Ariana.Ariana senyum dan dia lentokkan kepalanya di atas bahu Daniel.Seharian ni..Daniel taknak buat apa-apa.Dia nak jaga Ariana di istana ni.Even ada ramai dayang pun,dia tetap nak jaga.Sebab dia sayang Ariana,sangat-sangat.
"Lucas mana?" Ariana bertanya.Kepalanya diangkat melihat Daniel.
Daniel kembali menarik kepala Ariana perlahan dan diletakkan di atas bahunya.
"Lucas..tengah main dengan Hannah.Dayang Elouiza dah maklumkan pada saya tadi.."
Ariana cuma hmm dan dia tertidur.Daniel senyum.Penat lah tu.
The end.
Okay?Camna ending I'LL PROTECT YOU ni?Mesti kurang best kan?Yalah...story ni ialah story pertama yang author buat.Benda pertama terlintas dalam kepala cumalah suka-suka tulis,nak tunjuk dekat orang apa yang di 'imagine' kan author selama ni.Author suka berangan dan suka sangat benda-benda fantasi ni.
Cerita ni 100% merapu.Betul tak?Apa-apa pun,leave some comment lah tentang pendapat anda semua untuk cerita ni,okay?Disebabkan ni first story,so..ayat berterabur,penerangan cerita tak jelas dan tak kena dengan cerita yang sepatutnya disampaikan.So..sorry sebab xada edit untuk story ni.Maaf kalau ada timbul kekeliruan.Kalau tak faham jalan cerita ni,FEEL FREE TO ASK,😉okay?
YOU ARE READING
I'LL PROTECT YOU- [COMPLETE]✔
FantasyDaniel mengekori Ariana atau lebih dikenali dengan nama 'Rian' ke mana sahaja dia pergi.Dia menyukai Rian dan mahu mengenalinya dengan lebih rapat lagi.Namun apakan daya,Rian seorang yang pendiam,suka bersendirian dan bersikap dingin apabila bertemu...