Ziyad, Sofea, Firash, Sarah, Zoey dan Zayn berkumpul untuk berbincang mengenai pengintipan microphone.
"Aku tak sangka mereka dah semakin cekap dengan tekno..." kata Zoey lalu merengus geram.
"Apa yang kau buat dengan benda alah tu?" tanya Zayn.
Ziyad mengeluarkan sisa microphone itu lalu diletakkan di atas sebuah kotak yang mengeluarkan cahaya led.
Zayn hanya melihat lalu terlopong.
"Weyh! Benda ni ada GPS!!"
Pintu bilik meeting ditolak kasar dan Ameer, anak buah Zayn termengah-mengah di depan bilik.
Mereka semua berdiri serentak pintu itu ditolak kasar tadi.
"Kau dah kenapa, Meer?" tanya Zayn.
"L-Leader! Dia dah diculik! Blood Rose dapat dia!!"
Terbuntang mata mereka dan terus berlari ke bilik Airine.
******
Ada beberapa orang maid dan anak buah group berkumpul dalam bilik Airine dengan jendela terbuka luas.
"Kenapa ni?!" tanya Ziyad dengan tegas.
Ros, pemangku Siders menghulurkan sehelai kertas.
Kami dah dapat SoldierSoul. Thanks tolong jagakan.
"Jahanam!" Dinding batu ditumbuk Ziyad dengan kuat.
"Mana dan siapa yang jumpa?" tanya Zayn.
"S-Saya yang jumpa..." Akui salah seorang maid yang berada di situ.
"Terangkan." Pinta Zayn.
"Masa tu saya nak bagi Tuan makan seterusnya makan ubat seperti biasa. Tapi, saya tengok ruangan kosong. Saya fikirkan Tuan sedang mandi sebab masa tu saya dengar ada air mengalir.
Saya pun ketuk pintu bilik air sebab nak bagi tau yang hidangan dia saya letakkan di kabinet. Bila tak ada jawapan, saya nak pergi ke katil, nak letak dulang makan. Dan saya perasan ada picagari yang dah di guna.
Bila saya rasa tak sedap, saya rempuh ke dalam bilik mandi dan lihat nota tu. Saya terus panik dan menjerit."
"Kau simpan lagi picagari tu?"
"Ada di kabinet sana." Zayn terus ke tempat yang ditunjuk dan ambil picagari itu.
"Rose, buatkan analisis dekat benda alah ni."
"Baik!" Rose terus beredar sebaik saja picagari itu bertukar tangan.
"Sekarang, macam mana? Apa yang patut kita buat?" soal Firash.
"Kita perlu jejak diorang melalui CCTV di bandar ni dan laporan kapal terbang yang ada." kata Ziyad.
"Aku akan cuba godam yang ada. Zoey, Jom!" Zayn dan Zoey beredar.
"Yang lain, buat kerja masing-masing." arah Ziyad.
Setelah melihat mereka semua beredar, Ziyad memandang ke luar tingkap dengan pandangan yang tajam.
Kau...!
****
Airine dikurung di dalam kontena dan diikat pada sebuah kerusi besi yang berat.
"Kau rasa dia akan sedar?" soal Ryan, budak berhoodie tempoh hari.
"Dia takkan sedar untuk hari ni dan esok." kata Zack lalu dicucuhkan api pada batang rokoknya.
YOU ARE READING
THE LAST MAFIA.
ActionSetelah 3 tahun Firash terperangkap dalam dunia Mafia, amanah arwah atuknya ingin Firash mengahwini SoldierSoul, Airine perlu dilaksanakan. Perkahwinan di usia yang sangat muda membuatkan diri mereka agak terbeban dengan tugas sebagai mafia dan oran...