BAB 11 LET'S BEGIN!

2K 89 5
                                    

Firash berlari turun ke markas saat dikhabarkan dengan gudang kecil mereka meletup pada jam 6 pagi tadi.

Gudang yang kosong bukannya dirisaukan tapi laluan ke bilik bawah tanah.

"Apa jadi?!"

"Gudang di kawasan Sungai Besar dah meletup. Aku rasa diorang dah jumpa secret base kita." Firash mengetap gigi dengan kuat. Menahan rasa marahnya.

Zoey, Zayn dan Ziyad juga begitu.

"Apa kita nak buat, boss?" Soal Sarah.

"Kita biarkan." Zayn, Zoey dan Ziyad tersentak.

"Maksud kau-"

"Aku dah arahkan budak-budak untuk bersihkan tempat tu sebelum diorang bertindak. Jadi, aku rasa kita tak ada apa-apa masalah dengan kes ni. Aku nak korang arahkan budak-budak lain untuk jaga 3 base utama kita."

"Baik, Tuan!"

"Apa pendapat kau tentang kes ni?" Soal Ziyad.

"Aku rasa diorang nak mempermainkan kita." Ziyad tergamam.

"Maksud kau..."

"Diorang nak perangkap kita. Aku yakin, mereka akan letupkan lagi banyak tempat. Mungkin lebih banyak bermula dari sekarang."

"Kau yakin ke?"

"Aku pasti."

"Tuan, kawasan kita di sebelah timur dipecah." Ziyad tergamam dan Firash hanya menahan amarahnya.

"Tuan, kawasan di bahagian selatan di bom dengan bom buatan tangan."

"Firash... apa semua ni.." Firash hanya berdiam diri.

Firasat aku memang benar? Tapi, aku rasakan semua benda ni mesti melibatkan Airine. Tapi, apa? Apa benda yang mereka nak kaitkan dengan Airine. Shit! Benda ni memang menyakitkan kepala aku.

"Firash..." Firash mengeluh.

"Buat apa yang aku suruh. Jaga main base dan HQ kita di sini. Aku tak nak mereka sentuh benda-benda ni."

"Baik." Firash terus beredar.

*****

Ghost menghulurkan gelas wain lalu dituang wain merah. Cahaya malap lilin yang dinyalakan di tengah-tengah meja menyukarkan penglihatan wajah gadis itu.

Hujung gelas diletakkan dihujung bibir merahnya lalu diteguk air syaitan itu.

"Manis seperti yang diharapkan."

"Tentulah. Chateau Margaux 1787, salah satu koleksi Thomas Jefferson, mantan presiden Amerika Serikat yang bernilai hampir USD 400,000."

Senyuman sinis diberikan lalu ditenung air merah itu.

"Menarik. Jadi, apa yang pertama?"

"Wain merah berasal dari Carlifonia. Screaming Eagle Cabernet Sauvignon 1992. Harga yang mencecah hampir USD 500,00."

Tawa sinis diberikan.

Apa-apa harga pun, aku dapat beli hanya dengan wang ringgit...

****

Gelas terlepas dari tangan kecil dan tubuh kecil terundur ke belakang. Airine berpaut pada almari buku dan tangan kirinya ligat mengurut dahinya yang sakit tiba-tiba.

Perasaan apa ni.. Aku tak sedap hati dengan benda-benda ni.

Setelah sakitnya mulai surut, dia duduk di kerusi roda dan matanya hanya termenung pada serpihan kaca gelas yang masih berterabur.

THE LAST MAFIA.Where stories live. Discover now