BAB 39 THE LAST MAFIA. THE LAST HERO.

1.6K 73 4
                                    

Airine melibas pedangnya ke arah Robert dengan laju dan Robert menahan serangan Airine dengan hanya satu tangan. Airine memandang tajam dan Robert hanya tersengih lalu ditendang kepala Airine dan Airine sempat mengelak dan terus melompat ke belakang.

"Tak guna...!!"

Robert memandang Airine dengan sinis. "Mari."

Robert menyerang Airine beberapa kali sehingga Airine terhempas ke dinding.

"AARGHH!!" Airine melorot jatuh ke lantai dan cuba menahan kesakitan itu manakala Robert tersengih sambil melihat tubuh barunya. "Tubuh baru aku, kekuatan baru aku."

"Apa yang kau banggakan sangat dengan tubuh syaitan ni...?!!" Robert memandang Airine lalu dikeluarkan satu tenaga dari badannya.

Airine tergamam saat matanya melihat beberapa mayat hidup keluar dari lantai simen tingkat itu.

"T-Tipu..."

"Kau kata syaitan, kan? Ya, kau dan aku adalah syaitan sekarang ni.." Airine menjadi semakin geram lalu digenggam pedangnya dengan kuat.

"KAU JANGAN NAK SAMAKAN KAU DAN AKUU!!" Airine terus meluru ke arah Robert dan menyerang orang tua itu.

Drone yang terbang berdekatan dengan tingkat itu cuba untuk mengekalkan ketinggian itu. Mereka yang melihat pertarungan itu melalui skrin besar di salah sebuah kenderaan mereka hanya mampu tergamam.

"Robert dah semakin melampau!" Kata Indra.

"Inilah kuasa yang dia nakkan selama ni?" Tubuh Zoey menggigil ketakutan.

"Kita mesti tolong Airine!" Firash mendepakan tangan kanannya, menghalang Zayn untuk bertindak. Ziyad tergamam memandang Firash.

"Firash..."

"Ini perlawanan terakhir, amanat terakhir."

"Kau gila?! Itu isteri kau, tau?! Takkan kau nak biarkan dia?!"

"....."

Melihat kebisuan Firash membuatkan Zayn berasa bengang. Ingin saja diserang namun dihalang Ziyad. Firash hanya terus melihat pertarungan itu.

"HAARGGHH!!" Dengan sekali libasan, semua mayat-mayat hidup yang ada jatuh bergelimpangan. Jalur yang berada di tangan kanannya bernyala dan mengalir ke pedang yang dipegangnya.

"Mati!!" Sekali lagi, dengan sekali libasan, semua raksasa itu tercampak jauh darinya dan rebah ke lantai.

"Nampaknya, kau dah tau cara mengendalikannya, Airine. Tetapi,..." Mayat-mayat hidup itu terangkat lalu terbang ke arah Robert dan bersatu. Airine tergamam melihatnya.

"..aku jadi was-was, dapat ke kau kalahkan raksasa milik aku ni?"

Raksasa itu mempunyai saiz yang sangat besar daripada saiz manusia biasa. Badannya berwarna keunguan dengan jalur merah berselirat di tubuhnya.

"Infra merah...!!"

Xander dan yang lain tergamam.

"Raksasa..?!!"

"Betul.. Jadi sekarang, aku akan hancurkan kau!!" Robert mengangkat tangannya dan raksasa itu mengaum sekuat-kuatnya.

Dengar saja ngauman itu, tubuh Airine menjadi lemah dan dadanya menjadi sakit.

"Errkkk...!!" Firash dan yang lain menutup telinga mereka dengan kuat. Setelah beberapa minit berlalu, ngauman itu terhenti.

Airine yang masih berlutut hanya mampu mengangkat kepalanya sambil tangannya menekan dadanya yang masih terasa senak.

THE LAST MAFIA.Where stories live. Discover now