Langkah yang segak diorak dengan penuh berkarisma menuju ke lobi bangunan. Pakaian seragam berwarna hitam kelabu dengan tulisan PBB menunjukkan semangat yang tinggi kepada mereka.
Pasukan khas yang ditubuhkan untuk menyiasat kes-kes khas.
"Tuan!" Tabik hormat diberikan dengan penuh semangat dan disambut dengan anggukan.
"Macam mana dengan progresif program? Dah jumpa maklumat yang saya minta minggu lepas?" Zairul, Pegawai Eksekutif Sayap Kanan.
"Dah, Tuan. Ini maklumatnya." Satu fail hijau diberikan. Fail dibelek-belek, meneliti maklumat yang terkandung didalamnya.
AIRINE
UMUR: 20 TAHUN
TEMPAT ASAL: CHEMOR, PERAK
IBU & BAPA: TIADA MAKLUMAT
STATUS: MASIH HIDUPFIRASH
UMUR: 21 TAHUN
TEMPAT ASAL: TIADA MAKLUMAT
IBU & BAPA: TIADA MAKLUMAT
STATUS: MASIH HIDUPZIYAD
UMUR: 25 TAHUN
TEMPAT ASAL: SEGAMAT, JOHOR
IBU & BAPA: TIADA MAKLUMAT
STATUS: MASIH HIDUP"Kenapa kebanyakan maklumat mereka masih lagi tak dapat dikesan?"
"Maaf, Tuan. Itu memang tugas yang susah. Kebanyakan dari mereka adalah mereka yang mempalsukan identiti." Zairul mengeluh seketika.
"Saya nak lebih lanjut lagi tentang mereka."
"Baik, Tuan!" Lelaki itu beredar meninggalkan Zairul sendirian di dalam pejabatnya. Zairul melihat wajah Airine dan Firash.
"Nampaknya, kau dah melampau, Airine..."
****
Firash tersentak lalu dipandang belakang, seperti mencari seseorang.
"Suara tu...siapa?"
"Weyh, Firash!" Firash tersentak lalu dipandang ke depan dan melihat Ziyad melambai ke arahnya.
"Ziyad? Kau buat apa dekat sini?"
"Sepatutnya aku tanya kau. Kau buat apa dalam hutan ni seorang diri? Aku cari kau nak serahkan fail pun susah." Ziyad duduk di birai pondok kecil lalu diserahkan fail berwarna hitam.
Firash membukanya lalu ditilik maklumat di dalam tu.
"Zyphiller... dadah untuk merangsang hormon haiwan? Tapi, kenapa mereka gunakannya pada manusia?"
"Aku tak pasti. Tapi, apa yang aku tau, mereka ambil sampel lama dan diubah menjadi formula baru. Kemudian, diorang terus guna pada manusia."
"Cyrritrus pula..dadah untuk merangsang hormon tubuh badan? Mental?"
"Lepas Robert gunakan dadah ni pada Airine, organ-organ yang dah berhenti, berjalan semula. Tapi, selepas dia gunakan dadah itu pada burung mati, ia tak memberikan kesan padanya."
"Kau nak cakap yang gabungan dadah Zyphiller dan Cyrritrus membuatkan Airine menjadi bukan manusia?"
"Mungkin ya, mungkin juga tak. Aku dapat semua ni dari buku nota Lisa dan Maria sebelum mereka pisahkan ia."
"Mental pula?"
"Aku rasa bila kedua-dua dadah ni merangsang hormon Airine, dia menyebabkan gangguan mental."
YOU ARE READING
THE LAST MAFIA.
ActionSetelah 3 tahun Firash terperangkap dalam dunia Mafia, amanah arwah atuknya ingin Firash mengahwini SoldierSoul, Airine perlu dilaksanakan. Perkahwinan di usia yang sangat muda membuatkan diri mereka agak terbeban dengan tugas sebagai mafia dan oran...