BAB 12 THE UNACCEPTABLE TRUTH?

1.9K 89 4
                                    

Semua persiapan telah siap dibuat. Airine mengemaskan pakaian pada tubuhnya lalu diikat pedang katana pada pinggangnya.

Airine merenung pedang katana itu.

Flashback

Airine mengerutkan dahinya.

"Apa maksud kau tentang permainan?" Leoner yang bersandar pada dinding dan berpeluk tubuh hanya tersenyum sinis.

"Nampaknya, kau masih lagi naif dengan dunia ni." Leoner mendekati Airine lalu duduk di atas meja Airine, lebih tepat lagi dihadapan Airine.

"Jangan kau letakkan sepenuh kepercayaan dan sayang kau pada orang. Sebab dunia ni, kau takkan terjangka siapa yang akan jadi musuh kau."

Airine tergamam.

End flashback

Airine memegang erat katana itu dan dia rasakan yang tangannya turut menggigil.

Kenapa? Kenapa aku rasa yang semua ni akan buat aku terkejut?

"Leader." Airine mengalihkan tubuhnya dan melihat semua orang sudah bersedia.

"Apa-apa yang berlaku, tetap dalam strategi. Bertindak dalam arahan." Mereka mengangguk.

"Mari!"

*****

Mereka duduk dalam posisi masing-masing. Airine, Firash, dan Ziyad masuk ke dalam kawasan gudang lalu menghentikan langkahnya apabila melihat kelibat Dark Leader, Virus dan Ghost.

"Oh my, nampaknya mereka dah baca mesej kita. Apa yang kita nak buat ni?" Soal Ghost lalu tertawa.

"Apa yang korang nak dari kami, Dark Leader? Kau tau, kan? Aku tak suka bekerjasama dengan korang. Dan aku tak suka family aku masuk campur hidup korang. Banyak lagi mafia dekat luar sana yang kau boleh cari pasal. Bukan dengan kami." kata Firash.

"Nampaknya, hero dah rasa kedudukan dia panas. Nak aku kipas kau ke, Firash?" Soal Zack yang muncul dari balik dinding.

"Zack..." Zack memandang Ziyad dengan sinis.

"Hai, abangku. Lama aku tak nampak kau. Aku ingat kau dah masuk rumah batu 2."

"Cis." Zack tertawa melihat reaksi Ziyad yang dingin memandangnya.

Mata Airine yang tertumpu pada Dark Leader beralih ke arah Virus.

Kenapa hati aku berdebar tengok dia?

"Jadi, mana Sofea?" Soal Dark Leader.

"Apa yang kau nak dari dia?" Soal Airine.

"Aku rasa aku tak perlu jawab soalan kau. Dan kau tak ada kena mengena dalam hal ni." Airine menahan geram lalu memegang erat katana miliknya.

"Airine, kawal marah kau. Benda ni akan jadi lebih buruk kalau kau pentingkan dendam kau." kata Firash.

"Ya. Aku tau. Aku masih tak tau apa yang diorang nak kan sebenarnya."

"Aku rasa macam ada perangkap." kata Ziyad perlahan. Sungguh dia tak sedap hati dengan semua ni.

"Kau memang tak berubah, Airine." Airine tersentak dan Ghost memandang Virus yang sedar hanya berdiam diri sejak tadi.

THE LAST MAFIA.Where stories live. Discover now