BAB 31 FAIL OR FAILED

1.2K 71 4
                                    

Firash tergamam di hadapan doktor perempuan itu.

"T-Takkanlah..." Doktor itu tertunduk. Walaupun mereka berada di hospital swasta, mereka mendapatkan doktor yang sudah biasa mengendalikan kes-kes dalam organisasi mereka sendiri.

"Leader akan koma untuk jangka masa yang lama. Saya tak dapat berikan jaminan sebab ia bergantung pada Leader sendiri."

"Takkan kita tak ada cara lain nak sembuhkan Leader? Maksud aku, ubat-ubatan ke, rawatan ke?" Soal Sofea. Rina, doktor perempuan itu hanya menggelenge tanpa suara.

"Lagipun, makmal dah kaji peluru yang terbenam pada bahu dan paru-paru Leaader." Rose muncul dari kanan sambil menanggalkan sarung tangan getah miliknya. Penutup mulutnya diturunkan ke lehernya dan sarung kepala masih berada ditempat yang sama.

"Kau dari mana?" Soal Ziyad.

"Aku baru selesai kaji peluru yang terbenam dalam badan Leader. Dan, ni result yang kami dapat." Rose menghulurkan papan catatan ke arah Zoey dan Zoey membelek.

Zoey tergamam.

"Hey, kau tak silapkan? Benda-benda ni tak boleh buat main, kau tau?" Ujar Zoey dengan ketakutan.

"Sepanjang aku kerja dengan korang, pernah ke nampak aku main-main? Lagipun, dalam keadaan genting ni, kau nak aku menempah maut ke main-main masa kerja?" Soal Rose sambil berpeluk tubuh.

"Kenapa?" Soal Ziyad kepada Zoey.

"Tengok report dia." Ujar Zoey sambil menghulurkannya ke arah Ziyad dan Firash. Mereka berdua tergamam.

DADAH YANG DIGUNAKAN ROBERT SAMA DENGAN DADAH YANG MASIH ADA PADA AIRINE?!

"Zyphiller?" Ujar Ziyad dengan terkejut. Mereka tergamam dan Rose hanya mengangguk.

"Tapi, Zyphiller yang dia gunakan telah dinaik taraf dan diubah dalam molukelnya."

"Diubah?"

"Seperti yang kita tau, Zyphiller yang dicipta pada awalnya menjadi dadah peransang organ-organ untuk berjalan semula, kan? Tapi, Zyphiller ini menjadi ubat peransang untuk menghentikan semua organ untuk berjalan."

"Ini racun?!!" Sofea tergamam. Rose menunduk dan hanya memandang tajam ke arah mereka.

"Mujur saja kita cepat bertindak. Organ-organ yang telah berhenti, kami dah Zyphiller yang lama supaya kembali berjalan. Mungkin ia mengambil masa untuk berjalan seperti biasa. Jadi, kami terpaksa letakkan Leader dalm tempoh koma." Terang Rina, doktor perempuan tadi.

Ziyad menghulurkan papan catatan itu kepada Rose.

"Buat masa ni, kita terpaksa menjaga Leader dengan baik. Firash." Firash memandang Rose dengan tajam.

"Aku rasa kau perlu bertindak sebagai SoldierSoul untuk masa ni." Firash hanya berdiam diri dan Rose dan Rina beredar.

Dinding ditumbuk kuat dan Firash hanya menahan geramnya.

"Tak guna..!!" Ziyad terdiam lalu diperiksa telefon bimbit miliknya. Ziyad tersentak lalu dipandang wajah Zayn.

"Zayn, kau ada bawak laptop?" Zayn mengangguk lalu dia duduk di kerusi di ruang penunggu. Dia menghidupkan laptop Jenama Acer berwarna hitam.

"Kau nak aku buat apa dengan laptop ni?" Soal Zayn.

"Kau buka email under The Devil Wings. Ada satu email pelik yang aku tengok tadi." firash tersentak.

"Email pelik?" Soal Shan.

"Maksud kau yang ni?" Soal Zayn lalu dipusingkan laptop memandang Firash dan yang lain.

THE LAST MAFIA.Where stories live. Discover now