BAB 32 GHOST

1.3K 76 1
                                    

Picu pistol ditarik perlahan dan..

KLAK!

Senyuman terukir sinis dan mata masih merenung pistol itu.

"Aku hancurkan semuanya..." Dendamnya bakal terbalas.

"Semuanya..!" Matlamatnya bakal tercapai.

"Nampaknya rancangan kau berjalan lancar." Tubuh tua dikalihkan ke belakang dan melihat susuk tubuh gadis yang berjalan masuk ke dalam bilik itu.

Robert tersenyum sinis memandang tubuh itu.

"Same goes to you too, Ghost." Ghost tersenyum sinis lalu duduk bersilang kaki di atas kerusi.

"Aku tak sangka semua rancangan yang kita rancangan setahun yang lepas membuahkan hasil yang cantik." Ujar Ghost.

"Tentulah cantik." Robert masih menilik kristal Zyphiller dan Cytrittrus yang berada dalam sphera.

"Kau khianati Dark Leader, aku khianati The Devil Wings." Ujar Robert dengan bangga.

"Aku tak tahu kenapa mereka lembap sangat. Susah sangat ke nak kesan perbuatan kotor kita?" soal Ghost lalu menuangkan wine merah ke dalam gelas. Robert menutup sphera itu lalu duduk bertentangan dengan Ghost. Gleas wine merah diambil lalu digoyang perlahan-lahan.

"Jangan terlalu gembira. aku yakin Firash tak sebodoh seperti yang kau sangkakan. Begitu juga dengan Airine."

"Oh ya? Apa yang kau tau sangat pasal Airine?" Robert tersengih.

"Dialah Iblis yang sebenar. the Death Leader takkan jadi bodoh untuk perancangan selemah kita."

"Oh ya? Tentulah. Kalau tak, kenapa dia boleh dapat pangkat Death Leader, kan?"

"Apa yang kau tak suka sangat pasal The Devil Wings?" Soal Robert lalu meneguk wine merah itu. Ghost tersengih memandang Robert.


Firash menekan butang di earpiece di telinga kanannya.

"Kenapa?"

"SoldierSoul, kita dapat informasi baru. Datang ke War Room sekarang!"

"Apa?" Zack tersentak memadang Firash.

"Baiklah, saya ke sana sekarang!" Firash memandang Zack. Mereka mengangguk lalu beredar masuk ke dalam. Firash berjalan laju menuju ke War Room dengan langkah yang amat laju.

Pintu War Room ditolak kuat dan Zack dan Firash masuk ke dalam dan mengambil posisi masing-masing.

"Apa informsi yang korang dapat?" Soal Firash. Kelihatan semua orang berada dalam bilik itu. Zayn memandang Shan lalu shan mengangguk. Monitor utama memaparkan segala maklumat yang mereka perlukan.

"Memang betul apa yang dikatakan oleh Adolf tadi. Robert ada intel dalam organisasi kita." kata Zoey.

"Siapa?" Ziyad memandang Firash dengan serius.

"Ghost." Firash dan Zack tergamam.

"A-apa?"

"Ghost?" Ziyad mengangguk lalu menekan butang di sisinya.

"Kami dah buat penelitian tentang maklumat yang telah diakses oleh peranti asing. Dan, kami dapati bahawa Ghost pernah menceroboh intel kita." Firash merenung gambar Ghost yang terpapar di skrin utama.


Ghost tertawa kecil lalu meletakkan gelas wine itu di meja kopi di depannya.

"Dari awal lagi, aku tak suka dengan organisasi tu." Ghost memandang tajam ke arah Robert.

THE LAST MAFIA.Where stories live. Discover now