Airine perlahan-lahan trun dari katil sambil dipimpin oleh suaminya.
"Hati-hati.." Airine mengangguk dan cuba mengorak langkah sekali lagi. Tubuhnya masih lemah namun dia cuba untuk berjalan seperti biasa. Dari luar bilik, mereka melihat sepasang suami isteri itu.
"Saya kasihan dengan Leader. Anaknya meninggal masa dia tengah koma." Ujar Qaish yang sedang menongkat dagu.
Zayn yang berpeluk tubuh hanya mampu mengeluh. "Kita juga tak dapat berbuat apa-apa."
"Aku rasa macam tak guna." Kata Sarah sambil menunduk.
"Kau tak rasa bila kau kata macam tu depan Leader, dia akan marah?" Soal Rudy.
"Memang aku akan marah." Mereka tersentak melihat Firash dan Airine berada di depan pintu. Lebih tepat lagi, di belakang mereka semua.
"Leader? Kau okay ke?" Soal Ziyad. Airine mengangguk. Sarah hanya menunduk di depan Airine. Begitu juga dengan Shan.
"Maafkan kami, Leader. Kami gagal nak melindungi Tuan seperti yang kami janjikan." Ujar Shan.
Sarah terus jatuh melutut di hadapan Airine dan membuatkan semua orang tergamam kecuali Airine.
"Aku yang bersalah dalam hal ni, Leader! Hukum aku! Kau kehilangan anak kau! Dan, kau hampir kehilangan nyawa kau!"
Detik-detik Airine ditembak masih terlayang di mindanya membuatkan dadanya terasa sempit. Tubuhnya menggigil ketakutan.
"Sarah..."
"Aku tak layak untuk melindungi kau... Aku tak layak untuk lindungi seorang ketua..!!"
"Sarah, sudahlah.." Ujar Zoey. Yang lain hanya terdiam. Dalam diam, semua kata-kata Sarah menjentik tangkal hati mereka. Layakkah mereka berjuang dalam kumpulan itu.
"Aku benci kalau dalam kumpulan aku ada yang lemah." Mereka semua tertunduk. Sarah memejamkan matanya.
"Tapi, kelemahan korang boleh diatasi dengan satu semangat yang korang semua ada." Mereka tersentak termasuk Sarah dan Firash.
"Semangat?" Ulang Firash. Airine mengangguk lalu dia melutut di hadapan Sarah. Jarinya ditunjuk ke arah dadanya sendiri.
"Semangat untuk terus berjuang. Menegakkan semula kebenaran di sebalik kesedihan korang semua. Kalau kita terus rebah sebelum ni, cubalah untuk bangkit semula. Tegakkan semula kebenaran disebalik semua kisah yang korang pendamkan selama ni."
Mereka semua tergamam mendengar ayat-ayat Airine. General-general yang berada berdekatn dengan mereka hanya tersenyum dan berpeluk tubuh.
"Kita perlu jatuhkan mereka. Satukan semangat yang korang ada untuk tumpaskan Robert dan Ghost." kata Airine lalu dihulurkan tangannya pada Sarah. Sarah tergamam.
Mindanya melayarkan satu masa di masa silam. Wajahnya.. sama..
Perempuan itu senyum..sama macam Airine..
"Bangunlah. Kalau kau berani, takkan ada orang nak buli kau lagi."
Sarah tersenyum perlahan-lahan lalu disambut tangan Airine. Airine tersenyum melihat Sarah.
Aku harap kau ingat masa tu, Sarah. Saat aku lakukan benda yang sama pada kau saat ini. Namun, aku takut. Kalau kau tak dapat terima aku sebagai seorang kakak seperti orang lain. Biarlah kita terus begini, ya? Adik?
****
Airine memandang tajam ke arah Adolf. "Aku rasa kerja aku dah settle dalam PBB. Apa yang aku tau, aku tak nak terlibat dalam PBB lagi." kata Adolf.
YOU ARE READING
THE LAST MAFIA.
ActionSetelah 3 tahun Firash terperangkap dalam dunia Mafia, amanah arwah atuknya ingin Firash mengahwini SoldierSoul, Airine perlu dilaksanakan. Perkahwinan di usia yang sangat muda membuatkan diri mereka agak terbeban dengan tugas sebagai mafia dan oran...