Madenanın Kütüphanesi

96 15 1
                                    

Büyü Rezervi: 19 saniye

Bilinen Büyüler: İyileştirme(1) + Alev Rüzgarı(1) + Alev Topu(40) + Korku(1) + Cam Ward(1)

Para: 235 gümüş

Silahlar: Ahşap Yay + Kısaltılmış Demir Kılıç

Envanter: Meridianın Küresi +Binek Atı + 4 mavi kristal

Ulva: Çelik Kılıç + Çelik Donatılı Kalkan + Mithril Tişört + Binek Atı


 Lordun isteği üzerine Madena geldi.

 Skald: "Madena gel, bak sana bi çırak buldum. Bu Tulkas. Balgruf zavallıyı kışyarındaki koleje yollamış. Şunu 2 gün yanında tut da boşuna yıllarını harcamasın. AHHAhah!"

Madena: "Merhaba delikanlı. Sanırım kütüphanemi kullanmak istiyorsun. Beni takip et. Izninizle Lordum!"

Skald: "Tabii! Görüşürüz."

 Tulkas, Madenayı çalışma odasına kadar takip etti. Fakat merakına yenik düşüp yolda sorular sormaya başlamıştı bile.

 "Bir oyan yapısında bu mavi kristallerden buldum sizce nedir?"

Madena cevap vermedi. Birkaç dakika sonra çalışma odasındaydılar. İçeride, Farangarın odasındaki gibi büyüleme masası ve simya laboratuvarı vardı.  İçeri girince Madena döndü.

"Hmm bir bakayım. Bu bir büyü kristali. Bununla eşyaları büyüleyebilirsin."

Tulkas büyüyle ilgili bir şey bulduğuna sevinmişti fakat eşyaları nasıl büyüleyeceği hakkında en ufak bir fikri yoktu.

"Nasıl yapacağımı hiç bilmiyorum. Bana öğretebilir misiniz?"

Madena: "Bilmediğin bir şeyi sana öğretemem Tulkas... Hadii öyle bakma. Dur biraz daha açıklayayım. Bilmediğin büyüyü bir eşyaya geçirmeyi sana öğretemem."

Tulkas: "Yani bir eşyayı büyüleyebilmek için önce o büyüyü bilmem gerekiyor. Mantıklı. Peki o büyüyü bildiğimi var sayarsak bunu nasıl yaparız?"

Madena: "Öncelikle büyü kristali tozuyla bir pentagram şekli çizmelisin. Bunun için bi 5 tane kristali ezmen gerekebilir. Ama gördüğün gibi benim masamda hazır çizili bir tane var. Eşyayı pentagramın ortasına koyucaksın." diyerek masanın ortasına bir demir hançer koydu.

"Sonra içinde ruh barındıran büyü kristalini eşyanın üzerinde tutacaksın. Sendekiler boş o yüzden işe yaramaz." diyerek kendi malzeme kutusundan bir kristal aldı. Bu kristal mavi ışıkla parlıyordu.

"Sonra büyüyü kristalin üzerine yapıyorsun." Diyerek diğer elini kristalin üzerine getirdi. Madena'nın elinden mor ışıklı bir bulut çıkarak büyü kristalini sardı ve içine nüfuz etti. Sonra birden kristali hızla hançerin üzerine çarparak parçaladı. Demir hançer mor renkte ışıldamaya başladı. Neredeyse karanlık sayılabilecek bu loş odada, hançerin parıltısı kolay görünmüyordu. Zayıf bir parıltıydı anlayacağınız.

Madena: "Kristalin içindeki ruh ne kadar güçlüyse büyü o kadar kalıcı olur. Her kristal her ruhu sığdırabilecek kadar büyük değildir. O yüzden dikkat et Tulkas. Bu arada borcun 250 gümüş. Buna kütüphane kiram, kristal, hançer ve ders ücreti dahil."

Tulkasın ağzı açık kalmıştı. Çok değerli bir dersi öğrenmişti fakat borçlu çıkmıştı. Morali bozuldu. "Usta Madena, keşke ücretten daha önce bahsetseydiniz!"

Madena: "Merak etme, benden alacağın hançer sayesinde, boş satın aldığın büyü kristallerini ruh ile doldurup satarak büyük paralar kazanabilirsin. Kickstarter işletmeler böyle kurulur Ahhahaha! (kıça tekmeyle/ iteklemeyle başlayan iş)"

Tulkas para kesesini, içindeki paraları tutarak döktü. 30-35 civarı gümüş kesenin içinde kalmış olmalıydı.  "Usta madena, bu durumda müşterinizin kredi limiti sizi de limitliyor. Bakın bende ancak 200 gümüş var. Umarım sizin için makuldur."

Madena: "Peki tulkas 35 gümüşün sana kalsın. Kütüphanemi ücretsiz sana kiralıyorum. Yalnız bu fiyata büyü kitapları dahil değil bilesin."

Tulkas içinden soyguncu diye geçirdi. "Teşekkürler." diyerek kütüphanenin önüne geldi. Istemsizce sordu: "Madena usta, büyü kristallerinin ücreti nedir?"

Madena: " Orta büyüklüktekilerde dolular 200 gümüş, boşlar 100."

 Bu demek oluyordu ki Madena, Tulkastan sadece kullandığı büyü kristali için para almıştı. Ne ders için ne hançer için hiç bir ücret almamıştı. Tulkasın siniri geçti.

Tulkas: "Teşekkürler." Bu sefer sesi, daha içten söylediğini belli etti. Tulkas kütüphaneden büyücülükle ilgili kitaplar seçerek akşama kadar okudu. Bu kitaplar büyülerle ilgili dikkat edilmesi gerekenler, büyü tarihi, püf noktalar gibi bilgiler taşıyordu. Tulkası derinden etkileyen ve şaşırtan bir kitap ise AmonAbra'nın yazdığı Trajedi idi. Boyundan büyük büyülerle uğraşan bir çocuğu anlatıyordu ve oldukça kısaydı. Tulkas kitabı Ulvaya anlatmaya karar verdi.

DreadraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin