' No.

89 4 1
                                    

,, Dobře.. Teď mi řekni něco o té osobnosti... Našel jsem stránku kde ji máš. " ,, Ehmm.... To vlastně není porucha osobnosti.. Jde o sníženou schopnost přizpůsobit se..? " Nadzvedl obočí.

,, Dál? " ,, Jak jako? " ,, Další? " Pokrčím rameny.

,, Ani jsi se na to nepodíval. " ,, No to teda kecáš. " ,, No to teda nekecám. Ty další jsou třeba schizofrenie, depresivní a bipolární porucha, ta osobnost, obsedantně kompulzivní porucha a taky poruchy příjmu potravy. Zapoměl jsem na úzkostné. " Projel mnou pocit poznání.

,, To je tohle. " ,, No už si vzpomínáš? " ,, Ano. " ,, Tak mi je popiš. " ,, Schizofrenik je přecitlivělý vůči vnějším vlivům. Kromě halucinací, bludů a potíží s koncentrací se často potýká s úzkostí, depresí, ztrátou motivace nebo propadá apatii. Mění se tak jeho chování i vztahy s blízkými lidmi. " ,, Co jsou halucinace? " ,, To je... Porucha vnímání? Jakože vidí a slyší to, co nikdo kolem nevidí? " ,, Ano.  Typický příklad? " ,, Ehm.. Hlasy? " ,, Ano. Bludy? " ,, To jsou falešné představy a nelze ji tomu člověku vyvrátit. " ,, Ano.. Další? " ,, Ta depresivní porucha. Deprese je stav, kdy cítíme smutek, prázdnotu, je nám do pláče, jsme unavení, do ničeho se nám nechce, budoucnost vidíme černě, špatně se soustředíme, trpíme nechutenstvím nebo naopak máme sklon se přejídat, špatně spíme. Příčinou depresí mohou být dlouhodobě neřešené problémy ve vztazích, v práci, dlouhodobé přetěžování se, obtížné vyrovnávání se se ztrátou blízkého člověka nebo užívání návykových látek. Člověk v depresi nejenže ztrácí schopnost učit se či pracovat, ale také prožívat vztahy. Záleží také na intenzitě deprese. U středně těžké a těžké formy se objevují myšlenky na sebevraždu. " ,, Přesně jako kdyby jsi to četl. " Usměje se a odloží knížku.

,, Psychologii umíš dobře. Měl jsi jít na psychologa. " ,, Nechci psychologa. Ten mě nebaví. " ,, Školka tě bude bavit? " ,, Ano.. Příští měsíc mám OV. Těším se. " ,, Ale to bude pár týdnů před porodem. " ,, Ano já vím. " ,, Termín mám 27. Prosince. " ,, Pár dní po mých narozkách.. Stejně tou dobou jsou prázdniny. Takže u porodu budu s tebou. " ,, Vidíš. Na to bych zapoměl. " Usměju se a víc se opřu o jeho rameno a obejmu ho kolem pasu.

,, Ne, že se zase ostříháš nakrátko. " ,, Ne.. Chci si je nechat dorůst jako předtím. " ,, Potom s nima uděláš co? " ,, Zkrátím je na ramena. Nebo mi je zkrátíš ty. " ,, Neumím stříhat. " ,, Tak budu tvůj stálý model aby jsi se to naučil. " Odfrknu a zároveň se usměju.

,, Ale pak si nestěžuj. " ,, Já nikdy. " Vstal a šel pro notebook.

,, Tak se podívám na tvoje známky. Ps za jedna,  Ped za tři.. To by jsi ještě mohl vytáhnout. Práva nemáš. ? " ,, Měl jsem jen chvíli. Ale budou u závěreček myslím. " ,, Ach. " ,, No. " ,, Ostatní předměty jsou dobré.. Máš jako volitelný jazyk češtinu? Zbláznil jsi se? " ,, Ne, proč? " ,, Víš jak je těžká? " ,, Věř nebo ne, ale není. " ,, Nechápu tě. Když slyším češtinu jak mi to přijde jako kdyby mluvili nějakým starobylým jazykem. " ,, To ti jen zní, ale není těžká. Jen oni mají háčky, čárky nad písmenky a tvrdé, měkké i a ypsilon. " ,, Aha. Vidím.. Máš z ní za jedna. " ,, Ano. " Řekl jsem mu to česky a podíval se na mě pohledem jako co to bylo?

,, Česky. " ,, Aha? Jako to je jako ano? " Přikývnu.

,, Chci to zkusit. " ,, Dobře. " Chvíli přemýšlel.

,, Normálně řekni A. N a O. " ,, Ale to nejde. Když jsi zvyklý na jinou výslovnost. " ,, Jde.. Jen se soustřeď. " Zkoušel to, ale nešlo mu to.

,, Hazz necháme to na zítra. " Přikývl a zašel do koupelny kam jsem vlezl za ním.

Hrál jsem si s jeho vlasy a kdyby mě Hazz nezastavil tak si hraju až do rána. Vyjdeme ze sprchy a jdeme si lehnout. Usnu k němu přitulený.

Karty (Larry)Kde žijí příběhy. Začni objevovat