Adalet mi Lan Bu?

71.9K 3.6K 951
                                    

Sabah Saat 6/Helikopter Pisti

"Herkes ailesini, sevdiğini arasın." dedi yüzbaşı.

Hazırlıklarımızı yapmıştık ve helikoptere binmemize 10 dakika kalmıştı.

Ana hakimemi aradım.

Alışkındı sabahın köründe kalkmaya, hemen açtı;

"Alo, can parçam?"

"Annem, canımın içi, günaydın."

"Günaydın canımın içi, nasılsın kızım?"

"İyiyim anneciğim, sen nasılsın?"

"İyiyim kızım, babanı uğurlayıp işe gidecektim bende. Sen aradın işte."

"O zaman Albay'ımı bir ver, zaten çok vaktim yok."

"Tamam kızım."

Babamın sesi geldi;

"Prensesim, nasılsın?"

"İyiyim Albayım. Ama pek prenses ruhlu bir insan değilim bilirsiniz."

"Bilmez miyim? Bir de annenin şu evhamlanmaları olmasa..."

"Baba, onu telkin etmek sana düşüyor."

"Sen merak etme. Emir en iyi askerlerimdendir. Kendinize dikkat edin yeter."

"Sende hemen göm bizi.Allah'tan bordo berelisiniz Albay bey. Dönüşte küseceğim size."

Telefondan bir kahkaha sesi geldi;

"Tamam küsersin, selam söyle herkese.Allah'a emanet olun."

"Aleyküm selam Albayım.Allah'a emanet" demiştim ki annemin sesi geldi;

"Bu defa nereye gidiyorsun kuzum?"

"Uzağa ana hakimem, her zamanki gibi uzaklara."

Görev yeri söylemek yasaktı.

"Bak dikkat et tamam mı? Çocukluğundan beri üşengeçsin sen, uyumana falan dikkat et."

Ağlamaya başlamıştı.

İçim gitti.

Annemin ben göreve giderken ağlamasından nefret ederdim ama dayanamazdı.

"Annem, elimden geldiğince edeceğim tabi. Korkma sen,bir şey olmaz bize. Sen gönlünü ferah tut, biliyorum diken üstündesin ama hayallerimi böyle yaşıyorum ben, her şeyi unutmaya çalış."

"Baban haber izletmiyor artık, bakıyorum var mı bir şey diye, yine hangi ananın ciğerine ateş düştü diye. Yüreğim dayanamıyor kızım, feryat eden anneleri gördükçe kalbim sıkışıyor."

Burnumu çektim ve dolu gözlerimle grileşmiş gökyüzüne baktım.

Birkaç saniye içime çektim Cizre'nin kokusunu.

Ardından konuştum;

"Bir Vatan evladının, bir insanın canı 45 saniye sürüyor canımın içi. Bir annenin feryadını, ay yıldızlı tabutunu göstermeleri 45 saniye sürüyor haberlerde. Kimse ne çektiğimiz çileye, ne de yaptıklarımıza bakıyor. Ben halimden şikayetçi değilim, dedim ya hayallerimi yaşıyorum diye. O yüzden ne o 45 saniye, ne o siyasetçilerin başsağlığı, ne de söylenilenler umurumda değil. Benim içim rahat, seninde öyle olsun."

Helikopter sesi gelmeye başladı.

"Sizler bizim evlatlarımızsınız. Gurur duyuyorum kızım sizinle. Birbirinize dikkat edin, Allah'a emanet olun kuzum."

Albay Kızı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin