Na přípravu na večeři měla Sheila opravdu málo času, ale stihla to a ještě s rezervou. Její zevnějšek tedy byl připraven, ale vnitřně se cítila mizerně. Bolelo ji celé tělo a ještě k tomu ji čekal výslech od Theona. Určitě si bude myslet, že jsem něco provedla. Pomyslela si nešťastně.
S povzdechem se zvedla ze židle a i s Theresou zamířila do jídelny. Theresa s ní byla celou dobu od jejího příjezdu. Když došli do pokoje, tak se nejdříve chtěla vyptávat, jak probíhala návštěva, ale pak to vzdala a jen mi mlčky pomáhala se připravit. To Sheila ocenila. Neměla náladu mluvit.
Jako první vešla do jídelny Theresa. Bylo to logické. Jako královna království Tilinie měla vyšší postavení než Sheila princezna Valirijská.
Jako obvykle přišly brzy. Theon tu ještě nebyl. On nikdy nechodil včas. To však Sheile vůbec nevadilo. Spíše byla ráda, že tu eště není.
Vtom se však otevřeli dveře on vešel dovnitř. Všichni se postavili jak bylo zvykem, aby prokázali úctu svému vládci. I Sheila se zvedla, ačkoliv z toho vůbec nebyla nadšená.
Poté co se všichni posadili se Theon rozhlédl. Nakonec se zastavil pohledem na své nejmladší sestře. Tu si prohlédl od hlavy až k patě a nakonec prohlásil.
,,Vidím, že má nejmladší sestra se již vrátila ze sídla svého snoubence." Zamračil se. ,,Sheilo, nebyl tvůj pobyt u lorda Mornewa nějak krátký?" Zeptal se jí zaujatě.
,,Nevím asi ano." Pokrčila Sheila rameny. Moc se jí odpovídat nechtělo. Z velké části také proto, že nevěděla co má říct.
,,A nevíš náhodou proč byl tak krátký?" Dotíral na ni dál.
,,Nevím, myslím však, že lord Mornew má moc práce a na mě nemá čas." Pokrčila Sheila rameny.
,,Doopravdy?" Podivil se mladý král. ,,Ale Sheilo, drahoušku jsi princezna Valirijská. Na tebe tvůj snoubenec musí mít čas. A navíc jsi okouzlující. Každý muž chce s tebou trávit čas.
Na to se Sheila velmi přesvědčivě usmála a řekla. ,,Ale bratře, to mi lichotíte."
,,Skromnost ti sluší sestřičko." Usmál se. O své nejmladší sestře měl celke dobré mínění. Chovala se a vypadala podle jeho představ. Svým okouzlující vzhlede reprezentovala dobré jméno rodiny i celého království. Jinak vyšívala, kreslila či hrála na klavír. A hlavně se vždy chovala ke všem uctivě. Ne jako Thalie. Pomyslel si hořce.
,,Stejně mi ale pořád vrtá hlavou tvůj brzký návrat. Co jsi vlastně se svý snoubencem dělala?" Zeptal se vyzývavě.
,,No... v podstatě jsme toho moc nestihli. Jen mi ukázal hrad." Usmála se Sheila zase.
,,To toho vážně moc není. A jak vypadá jeho hrad?" Zeptal se znovu. Sheila měla dojem, jako by ji těmi otázkami chtěl zabít. Už to bylo k nevydržení.
,,Je velmi praktický...." Řekla nejistě. ,,A velmi velký." Dodala poté již jistěji.
,,Hm..." Zamyslel se Theon. Jistě zase vymýšlí nějakou zpropadenou otázku pomyslila si Sheila zoufale. A měla pravdu.
,,A když jsi byla teda u toho drakobijce, viděla jsi nějakého draka?" Zeptal se podle očekávání.
,,Ano viděla. V podzemních kopkách." Přikývla. Na to všichni, kdo poslouchali tento rozhovor zalapali po dechu.
,,On tě vzal do vězení?" Podivil se Theon. ,,Tak takového hulváta snad nenajdeme ani mezi Lumerovci." Zasmál se Theon vlastnímu vtipů a všichni ostatní v sále ho následovali.
To Theona tak potěšilo, že už konečně nechal služebnictvo, aby začali nosit na stůl a na Sheilu úplně zapomněl.
ČTEŠ
Dívka draků
AbenteuerJsem Sheila, princezna spojeného království Valisie. Nejmladší ze šesti dětí krále Uhra a kralovny Olívie Valirijských. Už po mém narození mě zasnoubili s největším, tehdy dvacetidvouletým, drakobijcem. Jako odměna za jeho zásluhy. Naše země nenávi...