*gambar di atas ialah gambaran rumah Camelia dan puan Rina*
kring
kring
kring
bunyi jam yang berada di sebelah Camelia berbunyi menunjukkan sudah jam 7:00 pagi.
Camelia masih menggeliat di atas katil kerana perasaan malas menguasai dirinya.
knock
knock
knock
bunyi ketukan pintu didengari
"Camelia..bangunlah..dah pagi ni..nanti kang kamu lambat kesekolah"kata puan Rina yang berdiri di luar bilik.
"Ala...Camelia tak nak pegi sekolah...Camelia tak nak tengok muka budak-budak perempuan tu...camelia dah penat lah mak cik...asyik kena buli je dengan budak-budak tu..bukan diorang je kadang-kadang cikgu pun taknak tengok muka Camelia..Camelia takut lah"Camelia menerangkan ke mak ciknya sambil menangis teresak esak.
puan Rina masuk ke dalam bilik lalu duduk di sebelah Camelia
"mak cik tahu kamu tersiksa....mak cik pun tak nak kamu sedih,tapi hidup kita ni perlu di teruskan..kamu tidak boleh mengaku kalah dekat sini..Mak cik tahu Camelia kan kuat"jelas mak cik kepada Camelia sambil membelai rambutnya.
"terima kasih mak cik..Baiklah!!saya akan siap sekarang..mak cik saya nak sarapan yang sedap-sedap tau"Camelia yang bersedih tadi bangun dan tersenyum.
"Mak cik dah masak makanan kegemaran kamu. Dah terhidang dekat dapur. Cepat pergi mandi...nanti sejuk makanan tu"Puan Rina pun tersenyum
"baik bos"Camelia mengangkat tabik dengan senyuman lebarnya.
******************************
(setelah bersiap)
"mak cik saya dah siap..."Camelia lari ke dapur lalu duduk di atas kerusi dan dia telah bersedia untuk bersarapan.
"ha nah...mak cik masakkan nasi goreng special untuk kamu"
"wah!!baunya sedap lah.."*Camelia menyuapkan sesuap nasi*
"OMG!!sedap gile..mak cik..kenapa sedap sangat ni"Camelia kagum akan masakkan mak cik nya.
"sedap kan..mak cik sebenarnya letakkan racun dalam tu"
"WHATTT!!!"camelia terus menyembur keluar nasi itu keluar dari mulut dia.
Puan Rina hanya tergelak kecil
"mak cik tak lawak lah"jerit Camelia keran mak ciknya tergelak atas kelakuannya.
"Makcik gurau je lah...kamu ni..jangan amik serious sangat"Puan Rina tersenyum sambil mengetuk sikit kepala Camelia.
"adoi..sakit lah"Camelia mencebik.
"Mak cik nak gurau sikit pun tak boleh kamu ni"
HON
HON
HON
bas sudah kelihatan di luar
"tu..bas kamu dah sampai..cepat sikit..baik-baik pergi sekolah tau"Mak cik Rina menghalakan jari telunjuk nya keluar. Kelihatan bas sekolah yang bewarna kuning.
"ok lah...pergi dulu tau mak cik...bye!!"jerit camelia ke arah makciknya sambil membuka langkah laju masuk ke dalam bas sekolah.
Mak cik Rina membalas lambaian itu dengan senyuman....tapi bukan senyuman gembira.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...