Chapter 27|Hazen and Alex

217 16 11
                                    

*Di tempat Alex*

Suasana yang bising dan haru biru di sebabkan serangan dari makhluk-makhluk yang ganas.Bermacam-macam makhluk yang dapat di lihat...seperti goblin,gargoyle,warewolf dan zombie.

"Kamu dah sedia untuk lawan Alex?..Alan?"Soal Shin kepada anak kesayangannya.

"Ahahhaha..Kami dah di lahirkan untuk bersedia Ayah"Alex tersenyum.Belakang badan mereka di sandarkan antara satu sama lain.Posisi bersedia sambil memegang pedang mereka.

"ready~...go!!"Shin dan Alex memcut laju ke arah makhluk-makhluk itu.

GRRUUHHH

ROOAAAGGGRRR

WARRGGHHH

Pedang yang di pegang erat di libaskan-libaskan ke arah setiap raksaksa itu.Hanya dengan satu libasan...badan raksaksa itu terbelah dua.Alex bergerak laju dan menghayunkan pedangnya.Dia menggunakan dinding bangunan yang berdekatan untuk di jadikan tempat momentum.Alex melompat ke dinding bangunan lalu melompat kembali ke bawah dan berputar 360 darjah untuk menyerang semua raksaksa dari atas.Gerakkan Alex yang laju tidak dapat di halang oleh mana-mana raksaksa.

"Ice magic,ice spikes"duri-duri yang tajam di perbuat dari ais keluar dari tanah.Semua duri itu mencucuk dan membelah raksaksa.Ais yang bewarna putih itu bertukar menjadi merah menyala kerana di selaputi oleh darah-darah raksaksa.Sebahagian besar raksaksa telah di bunuh..namun makin banyak mereka bunuh...makin banyak yang datang.

"What in the world!?"Shin terkejut dengan bilangan raksaksa yang makin bertambah.

"Dari mana mereka datang?"Alex kelihatan sedikit penat kerana telah membelah lebih dari 100 makhluk."Kalau kau penat,aku boleh gantikan tempat kau sekejap."Alan memberikan cadangan.

"Takpa.Aku masih boleh lawan lagi.Jangan risau."Akex mengelap peluhnya yang mengalir di pipinya.Semangt untuk memperjuangkan keselamatan negara masih belum terhenti.

Alex memandang ayahnya yang sedang menggunakan kuasa aisnya berselangan dengan libasan pedang."Ayah memang hebat,tak hairanlah dia bekas Ahli vanger yang paling terkuat"Alex tersenyum teruja melihat ayahnya.

"Time magic,time stop"Masa berhenti.Semua yang ada di sekelilingnya berhenti bergerak.Alex menghirup udara untuk memfokuskan dirinya.Mata ditutup rapat...pedangnya di pegang erat.Sejurus sahaja Alex membuka matanya..dia memecut laju dengan pedangnya.Dia bergerak bagaikan kelajuan cahaya membelah raksaksa dengan sekali hayunan.

Pedangnya di masukkan ke dalam perumah yang ada di tepi pinggangya.Setelah di masukkan semua yang ada di sekelilingnya kembali menjadi sedia kala.Darah terpecik di merata-rata tempat.Tanah yang ada disitu seperti kolam darah.

"Ayah nak tolong yang lain.Kamu jaga sini ye"Arah Shin.Dia percaya akan anaknya yang dapat mengawal keadaan di situ.Shin tidak mahu membuang masa hanya untuk satu tempat.Alex mengangguk faham.

*ALEX POV*

Aku melihat ayahku bergegas ke tempat lain.Ialah tanggungjawab yang dia pikul bukannya hal yang kecil.

"Hello Alex"Sapa seorang lelaki yang ada di belakang aku.terkejut Aku di buatnya,suara yang amat di kenali.Orang yang paling aku sayang dan hormat.

"Hi Hazen"Jawap aku sambil mengalihkan pandangan aku ke belakang.Dia tersenyum manis..walaupun aku hanya boleh melihat senyumannya bukan keseluruhan wajahnya.

"Aku nampak kau dah bertambah kuat.Baru sahaja 1 bulan yang lepas kita berjumpa."Hazen melihat badan-badan raksaksa yang bertaburan di atas tanah bertemankan bau darah yang hanyir.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now