Chapter 9|Pertemuan

457 29 8
                                    

Di wad Amy

Soalan yang random keluar dari mulut Camelia

"Amy..macam mana kau boleh kenal dengan NIa dan yang lain?"

Camelia menanyakan soalan setelah semua orang di dalam bilik itu beredar kecuali Camelia dan Amy.

"Ouh..Kalau Qaive dan Khaito kami berjumpa di sekolah infiniti juga...Mereka berdua pun tak kenal satu sama lain..iyelah datang dari town yang berlainan macam mana nak kenal.Masa first jumpa diorang..Diorang malu-malu,sedangkan nak jumpa pun kena berteman.Tapi kita orang mula rapat masa King suruh kami melakukan misi Rate S.Banyak Misi yang kami laksanakan bersama,kami saling bantu membantu antara satu sama lain.Cabaran yang kami lalui bersama,perasaan gembira,sedih,pahit kami tempuhi bersama.Kalau Nia pula..Panjang ceritanya."

Amy yang tersenyum kerana teringat kenangan bersama Qaive dan Khaito berubah menjadi risau apabila hendak memulakan cerita tentang Nia.

"Kenapa ni?..Cerita je..aku sudi mendengar."

"Aku jumpa Nia masa peperangan town Delta dan town Alpha.Kau ingat kan Nia berasal dari town Delta.Town Delta membuat upacara Elf tetapi Nia tak termasuk dalam upacara itu.King atau ayah aku suruh ikut peperangan itu kerana dia mahu aku merasai apa itu peperangan sebenar.Yup..pada masa itu umur aku dan Nia sama iaitu 10 tahun.

FLASH BACK

(peperangan di town Delta)

*Amy POV*

ARGGGHHH

SHRIINGGG

BOOOMMM

Aku mendengar bermacam-macam bunyi..Bunyi orang menjerit kesakitan,bunyi boom yang amat kuat dan lagaan pedang yang tak akan berhenti..Aku melihat darah yang mengalir.Warna darah yang bewarna merah pekat menyala di temani cahaya bulan yang mengambang pada malam itu....Darah yang bercampur Elf dan manusia.Bau Hanyir terasa di hidung.Pada malam itu aku hanya di benarkan untuk melihat peperangan itu dari jauh untuk keselamatan diri aku sendiri.

"huhuhhuhhuh..hik...huhu.."

"suara budak?"

Telinga aku menangkap bunyi seorang budak perempuan yang sedang menangis.Aku cuba mencari siapakah perempuan itu..Aku cuba untuk menyelamatkannya.Tangisan itu membawa aku ke tempat perempuan itu.

"Awak ok?..kenapa ni?..Ada masalah ke?"aku menanyakan soalan kepadanya.

"Saya takut..Tolong saya..Saya tak nak mati..Kenapa kami dibunuh?!,Apa salah kami?..Kenapa korang kejam sangat?...Kami tahu..kami tak ada duit,tak kuat macam korang,Perlukah menghukum kami sehingga membunuh?!."Perempuan itu bersuara.

Perempuan itu memandang aku dengan mata yang sayu.Aku tak sanggup untuk biarkan dia menangis bersendirian.Aku memeluk dia erat.Dia terkejut dengan tindakan aku.

"Jangan menangis,Aku ada...aku akan selamatkan kau dari peperangan ini..aku janji"Aku membelai rambutnya perlahan.

Aku membawa dia ke tempat yang lebih selamat..dan menunggu sehingga peperangan tamat.Kami berdua dibuai mimpi pada malam itu.

*Setelah tamat peperangan*

"tuan puteri...Tuan puteri...Bangun..Kita kena balik sekarang"

Aku membuka mata aku perlahan.aku memandang sekeliling,town Alpha nampaknya telah menang peperangan itu..Ada penduduk yang lari..dan ada juga yang mati akibat berlawan.Aku mula cemas apabila perempuan yang tidur di sebelah aku hilang.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now