CHAPTER 2|worst Day Of My Life

716 53 26
                                    

(5 jam berlalu)

seorang tukang kebun pergi ke belakang sekolah dengat niat untuk ke stor barang.

pak cik itu terkejut kerana nampak darah yang banyak di merata-rata tempat.Beliau terkejut seperti jantung mahu jatuh..dia lari seperti dikejar hantu sehingga terjatuh tergolek..

"Adoi!!...apalah nasib aku..nak amik barang jumpa yang tak di ingini,ni kena bagi tahu cikgu disiplin..lepastu kena bagi tahu nurse sekolah untuk rawat diorang"Pak cik kebun itu bergegas ke bilik disiplin.

*********************

"CIKGGGUUUUUUUUU!!!!..saya nak laporkan sesuatu yang besar telah belaku di belakang sekolah"Pak cik kebun itu yang berlari dengan nafas nya yang teresak esak akibat berlari.

"kenapa ni?...apa yang jadi...cuba terangkan dengar perlahan-lahan"suara cikgu disiplin itu tegas dan garau..lagi-lagi kalau dengar berita macam ni.

"ada banyak darah kat belakang sekolah...ada 5 orang semuanya.."terang pak cik kebun itu..

"kita kena cepat ni..takut kalau terlambat...ada jugak yang pergi dulu.Ha pak Ali sila panggil nurse datang"arahan daripada cikgu tidak pernah kalau tak garang.

*******************

(Bilik kesihatan)
"nurse..macam mana dengan budak-budak ni?semua hidup lagi tak?ada patah apa-apa ke?kenapa mereka tak sedar lagi?"soalan yang bertubi-tubi diberikan kepada nurse.
mana tak nya mahu matinya anak orang..nama dia jugak nanti yang akan dipertanggungjawabkan..

"Adoi!!,apa-apa lah yang budak-budak ni buat..sampai darah banyak macam tu"risau seorang cikgu terhadap anak muridnya tidak pernah hilang.

"adoi...kepala aku" suara seorang perempuan yang telah bangun dari pengsannya.

cikgu menoleh kebalakang..lalu menjerit.
"AINAAAA!!!...nasib kamu hidup lagi...apa yang cikgu nak jawab dekat mak ayah kamu nanti kalau jadi apa-apa"cikgu memandang aina atas tanda risau.

well...aina ni sebenarnya budak kaya..mak ayah dia yang selalu dan banyak sponsor sekolah ni...kalau ada apa-apa majlis ke..ayah dan mak aina ni yang sponsor..
walaupun nama aina dah banyak kali naik bilik disiplin..dia tak akan dibuang sekolah..sebab apa?...sebab mak ayah dia.
korang bayangkan kalau aina mati...Uishh...mahu mak ayah diorang saman sekolah ni 😂.
*ok balik pada cerita*

"Aina cuba bagitahu cikgu..apa yang terjadi dekat korang sebenarnya..sapa yang mulakan dulu?"cikgu disiplin memegang bahu aina dan meyakinkanya untuk bercakap.

"Camelia cikgu.." jawab aina perlahan

"Camelia seriously?!"cikgu dengan mukanya terkejut dan ternganga..sampai kumbang pun boleh masuk dalam mulut dia .

"ye cikgu..,tapi cikgu..jangan marah dia..dia berbahaya..habis saya dibelasah teruk"aina dengan muka takut kerana..takut kena belasah lagi dengan Camelia..

author:haaa baru kau tahu sapa camelia..eh ops..maaf ter nyampuk pulak..ha sambung-sambung

"Awak pasti yang belasah korang tu Camelia?..tak kan lah..muka innocent macam dia boleh buat sebegini rupa.."pelik cikgu disiplin sambil membayang muka Camelia

"Ye cikgu...saya pun tak percaya mula-mula..tapi yang  belasah kami tu macam bukan camelia..lahi pun..cikggu percaya tak..camelia boleh keluarkan api dan elektrik daripada tangan je. Dia ni betul-betul bukan manusia lah cikgu."ujar aina yang sedang terbaring di atas katil

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now