"lambat gila kau ni.Penat tau aku tarik prhatian." Syira membaringkan badannya di atas tanah kerana kepenatan.Nia hanya memandang Syira. Mukanya tidak menunjukkan sebarang riaksi,gembira, marah, sedih... Tidak ada.
"cih...sombong"syira bangun lalu cepat-cepat meneruskan 'plan' mereka yang seterusnya.Dia menyusun dan memasang peralatan.
"Electric magic, thunder clap move"Shinimaru memberanikan dirinya untuk menyerang Nia. Dia membuka langkah laju ke arah Nia.Pedang yang tajam sedia di sisinya.
Dengan sekelip mata pedang shinimaru berhenti di hadapan Nia.Nia menahan pedang Shinimaru menggunakan tangannya.Bilah yang tajam di genggam oleh Nia.Darah yang mengalir tidak di hiraukan.
SHHRINGG
Nia menggengam pedang Shinimaru dengan sangat kuat sehingga membuatkan pedang itu patah.Shinimaru terkejut dengan tindakan Nia.Dia mengambil beberapa langkah ke belakang...air liur nya cuba di telan...riak wajah Shinimaru nampak sedikit ketakutan
"Apakah?!,macam mana?"tergagap Shinimaru.
"Aura dia sangat kuat Luna.Apabila saya pandang,saya dapat rasakan kegelapan di sekelilingnya.Demon dragon bukanlah musuh yang bagus untuk di lawan.Kita kena lari sekarang juga!"Sylph mempertahankan Luna menggunakan kuasanya.Sylph dah bersiap sedia untuk melarikan diri.
"Tidak Sylph,kita kena stay."Luna meninggikan suaranya sedikit.Sylph yang dari tadi kelang kabut berfikir cara untuk melepaskan diri...terhenti perbuatannya.
"Apa maksud awak?"Soal sylph pelik.
"kita tak boleh nak tinggalkan kawan-kawan saya dekat sini dan orang awam.Saya tahu..masih ada orang awam yang sedang menyorok di kawasan ini."Luna cuba meyakinkan Sylph.
"Pada masa sekarang ni..kenapa awak masih sempat fikirkan keselamatan orang lain.Diri sendiri kita perlu dahulukan Luna!"Sylph memegang kedua tangan Luna dengan erat.Luna menggelengkan kepalanya perlahan.
"Maafkan saya Sylph sebab menolak.Saya di berikan tanggungjawab ini untuk menjaga orang awam dan bukan diri sendiri.Lagipun...saya tidak boleh tinggalkan kawan-kawan saya hanya untuk selamatkan diri sendiri."Luna menyambut pegangan tangan Sylph,tangan sylph di tepuk-tepuk perlahan.Muka Luna di hiasi dengan senyuman manisnya.Pada awalnya Sylph agak terkejut dengan jawapan Luna.Sylph membalas senyuman Luna...pada masa ini,dia percayakan Luna sepenuhnya.
"Haih Luna,kamu amat mengejutkan.Baiklah...saya akan tinggal.Lagipun..memang tugas saya sebagai spirit untuk menjaga tuanya."Sylph memberikan Luna baju tempur yang di perbuat daripada angin(korang pandai-pandai lah bayangkan).
"Sudah sekian lama sejak kali terakhir kita berjumpa...Sylph"Sapaan dari Nia membuatkan Sylph terkejut.
"Kau masih sama Deon.Dari dahulu sampai sekarang...tak habis-habis nak bunuh orang"Jeling yang tajam di berikan oleh Sylph.
"Itu memang sifat aku..nak buat macam mana."Nia(Deon) mengangkat kedua belah bahunya.
"Nampaknya..kau dah tukar tuan kau Sylph."Nia memandang tepat ke arah Luna yang berdiri di sebelah Sylph.
"Dahtu.. kau yang bunuh tuan aku."Kali ini Sylph memberikan pandangan membunuh.Muka yang penuh dengan dendam dan geram.
"kau yang cuba halang plan aku.tak akan aku nak berdiam diri."Nia tergelak kecil...dia mengingat kembali detik-detik dia membunuh tuan Sylph.
"Kali ini aku tak akan bagi kau terlepas Deon.Aku akan bunuh kau."
"no..no..no*Nia menghayunkan jari telunjuknya ke kiri dan ke kanan*Aku rasa kali ini kau tak akan berjaya.Tuan aku yang baharu ini jauh lebih kuat daripada dulu...kau tak akan dapat kalahkan dia."Senyuman sinis di lemparkan.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...