Chapter 17|Musuh di dalam selimut

266 20 9
                                    

(Gambar di atas ialah Castle Alpha/rumah Amy)

*Ibu kota untuk dunia ini*

Sudah seminggu sejak kejadian di town Beta.Semua ahli Vanger di panggil untuk menghadap KIng Farish di castle Alpha.Semua ahli Vanger termasuklah Amy,Khaito,Qaive dan Camelia.

"Bapak besar doh istana ni."Qaive ternganga seketika.Dia terpegun dengan kecantikan dan kebesaran istana itu.Matanya di kelip-kelip beberapa kali.

"Ni lah rumah aku.Jom masuk,aku rasa semua dah tunggu kat dalam"Amy yang berada di hadapan mengetuai perjalanan ini.Takut kang tersesat,tak pasal-pasal kena tidur tepi bangunan.Semua orang hanya mengikut langkah Amy untuk masuk ke dalam istana.

----------------------------------------------------------

(Di dalam istana,di hadapan pintu bilik mesyuarat)

"Korang dah bersedia nak berjumpa dengan Ahli-ahli Vanger yang paling terkuat di town ini?"Amy menyoal kawan-kawanya yang ada di belakangnya.

Yang lain hanya mengangguk lemah.Perasaan ataupun dabaran yang mereka rasai semuanya sama..Perasaan takut dan gementar.Amy membuka langkah untuk mengetuk pintu bilik.

*Knock*
*knock*
(Ketukan pintu)

"Silakan masuk"Suara itu menyahut ketukan pintu yang dibuat oleh Amy

*Kreekkk..*
(bunyi pintu dibuka)

Amy,Khaito,Qaive dan Camelia masuk ke dalam bilik itu.Semua orang di dalam bilik itu memandang mereka.

"Maaf kerana lambat semua..."Amy mengukir senyuman yang manis

King Farish yang nak marah tadi,terbatal niat nya kerana terlihat senyuman anak kesayangannya.Beliau menyambut senyuman Amy dengan gembira.

"Baiklah...sila duduk,kita akan mulakan perbincangan kita."King Farish memandang sekelilingnya

Muka yang tidak asing lagi buatnya.Terlihat Ahli-Ahli Vanger yang terkuat..ataupun senang nak di kelaskan dengan Top 10 Vanger.Mereka duduk mengikut turutan pangkat.Zul ataupun lebih dikenali dengan Cikgu Zul masih memegang gelaran Vanger paling terkuat.Semua yang ada di dalam bilik ni tahu dengan sikap King yang tidak suka terlalu 'formal' dengannya.Namun bahasa dan sikap mereka masih bersopan di hadapannya.

"Nampaknya semua dah hadir.Saya nak ucapkan tahniah kepada Khaito,Amy,Camelia dan Qaive..kerana berjaya melepasi ujian.Kamu telah menjadi Ahli Vanger yang sah."King Farish bangun dari tempat duduknya.

"Tapi king,Zakwan masih belum melaporkan diri dia."Ira menanyakan soalan.

"Ye..beta tahu,Dia telah menghilangkan diri sejak ujian Vanger haritu.Tiada siapa yang nampak dia."King mengeluh lemah.

"Kalau dah tiada apa-apa,Alex...kamu boleh mulakan perbincangan ini."King kembali duduk di tempatnya.

Alex bangun dari tempat duduknya.

"Baiklah,izinkan saya memulakan bicara.Seperti mana yang kita semua tahu...2 crystal spirit telah diambil oleh pihak jahat.iaitu crystal 'Black turtle' Dari town Delta dan crystal 'phoenix' dari town Beta.Saya berasa sangat kesal dengan diri sendiri...kerana disebabkan kecuaian saya...Crystal itu telah dicuri."Alex menunduk tanda meminta maaf..dia tahu,kesalahan yang dia buat dapat memberikan kesan yang amat buruk untuk dunia ini.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now