Bonus chapter

342 14 12
                                    

(Pada malam itu)

"Cheers"

TIINNNGGG

Bunyi cawan kaca bertembung antara satu sama lain. Qaive , khaito, amy, Zaid, alex dan Camelia duduk bersama sama, melilingi unggun api yang ada di tengah tengah. Mereka melakukan sedikit sambutan sempena kejayaan melindungi dunia ini.

"setelah sekian lama.. Aku tak dapat rasakan kenikmatan ni."Zaid meneguk air nya.. Dia rasa lega semuanya telah berakhir

"Bahagia betul kau. "Alex menggulingkan matanya ke atas...

" Mana tak nya... Ke semua ahli Vanger risau fasal Dark eye ni. Dah 6 tahun.. Cuba cari cara penyelesaian nya.. Tapi tak jumpa-jumpa.... Dulu aku sampai dah give up.. Tak tahu lagi dah cara nak kalahkan organisasi ni. Aku jadi lagi hilang semangat apabila tahu.. Yang ketua dia lagi muda dari aku. Mana tak frust. "Zaid mengeluh berat.

" jaga sikit bahasa kau tu Zaid. Camelia kan tengah sedih tu. "khaito memukul belakang kepala Zaid...
" oh shit. aku lupa.. Sorry camelia"Zaid cuak...dia lupa akan pengorbanan Nia. Tampa perempuan itu... Mereka semua tak akan dapat duduk bersenang lenang pada masa kini.
Zaid cuba mencari sesuatu untuk di berikan kepada Camelia... Dia tak nak bagi Camelia nangis..

"Nah nah.. Nak marshmallow panggang? "zaid menghulurkan marshmallow ke arah Camelia.. Entah dari mana di dapat marshmallow tu pun.. Dia tak tahu..
Camelia tersenyum kecil melihat kelakuan Zaid yang agak kelang kabut.. Cuba untuk memenangkan dirinya.

" it's ok Zaid.. Aku okey je.. Cuma sebak bila ingatkan Nia. Tu je"Camelia menolak tawaran Zaid...
Zaid mengangguk faham lalu memakan marshmallow yang di pegangnya...ialah kalau tak makan, membazir nanti.

"kau nak tahu something tak Camelia"kedengaran satu suara perempuan.
Mereka semua cepat-cepat mengalihkan pandangan ke belakang.

"siapa kau? "soal Amy... Perempuan itu berambut blonde kuning. Berbaju putih serta mempunyai sepasang sayap yang besar dan putih. Di atas kepalanya terdapat ring hallow.

" Gelon? "Soal Camelia... Dia pasti dia pernah lihat susuk tubuh perempuan itu..

" yep."Jawab Gelon sepatah. Yang lain apa lagi.. Ternganga lah..terkejut apabila tahu naga yang besar haritu mereka lihat.. Boleh muncul dalam bentuk manusia... Perempuan pulak tu.

"Sejak bila gelon boleh berubah rupa jadi manusia ni?"Qaive hairan...

"Sejak dari dulu lagi memang saya boleh menjelmakan diri dalam rupa macam ni. Cuma saya tunggu waktu yang sesuai untuk muncul."Terang Gelon...spirit itu berjalan dan menyertai pesta kecil kecilan mereka itu.

"masa yang sesuai? Apa maksud kau? "Soal Camelia.. Dia berasa sangsi dengan ke hadiran Gelon.

" Sebenarnya, aku datang ke sini... Untuk memberitahu kau fasal asal usul kau camelia. "Gelon duduk berhadapan Camelia. Yang lain terkejut mendengar khabar yang di perkatakan oleh spirit yang sedang duduk dengan mereka.

" Asal usul aku? Maksud kau... Fasal ibu bapa aku la.. Dan...macan mana aku boleh sampai dekat dunia manusia pula? "soal Camelia lagi... Pelbagai soalan yang ada dalam kepalanya itu... Dia mahu tahu.. Kesemua jawapan persoalan nya.

" Sebenarnya kau dan Nia adalah adik beradik tiri.."

"What!  How?! "Soal Khaito dengan muka terkejut nya..

" Shhh.. Kau boleh diam tak, tak baik menyampuk. Aku nak dengar cerita ni"Degus Zaid... Geram dia dengan lelaki itu.. Dari tadi bising. Tanya soalan pun tak pape... Orang tu belum terangkan... Memanglah tak tahu apa-apa. Aishhh.. Nasib sabar.. Kalau tak..habislah riwayat budak tu.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now