"Camelia,Qaive dan Alex..selamat pulang"Amy menyambut kepulangan kawannya yang baru balik dari misi.
"Hai..Khaito dan Amy."qaive yang berada di hadapan sekali melambai.
"Khaito...sorry sebab tak dapat nak tengok perlawanan kau.Kami di panggil untuk menyiapkan misi emergency di town Alpha.Kami di arahkan untuk membunuh goblin yang menyerang town itu.Jadi macam mana perlawanan tu.Menang ke?..lawan dengan siapa?"Camelia dengan matanya bersinar-sinar kerana perasaan ingin tahunya.
"Tak apa,aku faham kalau kau dipanggil untuk buat misi walaupun dalam masa-masa yang tidak tentu.By the way...aku lawan dengan Zakwan..and guess what..i got my own spirit"Khaito menjadi teruja kerana dia masih tidak percaya dengan apa yang baru terjadi sebentar tadi.
"wah spirit...Spirit jenis apa?"Camelia menyambung lagi.
"Heheheh..aku pun tak tahu spirit ni boleh buat apa,but spirit can you show your self."Khaito bercakap ke arah tangannya.
"Sure"Spirit itu menjawab.
khaito mengangkat tangan kanannya.Cahaya keluar dari tangannya.spirit itu muncul sejurus sahaja cahaya itu hilang.Spirit itu terbang di tepi Khaito.Yang lain hanya ternganga kerana berasa terkejut bercampur teruja.
"Legendary Angel spirit,Nomu"Alexs tertarik untuk melihat spirit Khaito.
"Nomu?..kau tahu ke spirit ni?"khaito memandang Alex pelik.
"Ofcos lah tahu.Spirit Lagendary ni...susah nak jumpa.Spirit ni dipanggil lagendary Angel kerana boleh mengubati segala jenis penyakit,walaupun cedera parah.Spirit ni mempunyai kuasa 'shield'...Shield yang paling kuat,memang tak boleh nak di pecahkan,dan dia ada kuasa holy light.Aku tak sangka spirit lagendary ni masih wujud.Bertuahnya dia pilih kau untuk menjadi tuan dia."mata Alex tidak putus untuk melihat Nomu,atas bawah-atas bawah matanya.
"Tuan.Apa yang kawan tuan tu cakap semuanya benar.Nama saya ialah nomu.Semoga kita menjadi partner yang baik"Nomu menundukkan badanya separa tanda hormat.Khaito mengangguk lalu mengukirkan senyuman.
"Tapi mana zakwan?...Aku tak nampak dia pulak dari tadi"Alex memandang sekeliling untuk mencari kawannya.Mana tahu kalau dia tengah sorok.Khaito dan Amy memandang satu sama lain.Amy mengeluh berat.
"Ermm..Alex....aku nak bagi tahu sesuatu dekat kau ni.Zakwan dah tak ada.Dia hilang semasa perlawanan."Khaito menjawab lemah.
"What!!?...macam mana boleh hilang pulak?.Aku tak faham..."Alex menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.
"Aku rasa ayat yang paling betul ialah...dia telah di culik oleh seseorang."Khaito menerangkan lagi.Alex seperti memikirkan sesuatu,seperti ada sesuatu yang menggangu fikirannya.
"Orang yang kau cakap tu...dia ada pakai topeng tak?lepastu baju dia warna hitam and ada line warna merah?."Alex cuba untuk mengecam 'orang' yang di katakan oleh Khaito.
"aku rasa ada kot..Sebab masa tu dia keluarkan asap yang tebal.Tak berapa jelas untuk melihat rupa paras dia,Tapi aku boleh sure dia pakai mask.Kenapa kau tanya"khaito cuba untuk mengingat kembali rupa paras 'orang' itu.
"Kalau betul lah ciri-ciri dia serupa dengan apa yang aku teka.Aku tahu siapakah orang itu."Riak Muka Alex menjadi serius.Yang lain hanya memandang satu sama lain.Mereka tidak berani untuk memutuskan kata-kata Alex,mereka juga mahu tahu siapkah geranan orang itu.
"Dia ialah Hazen,salah seorang yang paling terkuat dalam organisasi Dark Eye."Alex menyambung ayatnya.Khaito menunjukkan muka tidak percaya akan apa yang dia baru sahaja dengari.
"Mana kau tahu pasal Hazen ni,and kenapa diaorang nak culik Zakwan pula"Qaive cuba menyelit.
"Aku tahu pasal Hazen ni sebab aku pernah lawan dengan dia,perlawanan yang sangat sengit,sehinggakan kami berdua mengalami cedera parah setelah habis perlawanan.Kalau kau tanya kenapa dia nak culik Zakwan...aku tak boleh jawab.Sebab aku tidak tahu fasal itu".Alex mengeluh berat.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...