*Gambar di atas ialah gambaran stadium*
suasana di awal pagi yang tenang
*Khaito POV*
aku berjalan masuk di dalam stadium berseorangan.aku memandang sekeliling lalu tersenyum keseorangan.
"Dah kenapa senyum sorang-sorang?"
suara itu membuatkan aku terkejut lalu aku memandang belakang untuk melihat empunya suara itu.Rupanya yang mengacau lamunan aku ialah Amy.Amy tergelak kecil dan berjalan ke arah aku.
"Apa yang awak buat kat sini sorang-sorang?"Amy menanyakan soalan
"Saya rindu...Saya rindu dengan stadium ini,selalunya saya dan Zakwan akan main di sini,setiap hari.Masa stadium ini di bina kami menolong untuk membinanya.Stadium ini bertambah cantik.Kalau saya dapat duduk di town ini lebih lama."
aku tersenyum kelat sambil air mata mengalir di pipi.Amy yang nampak kelakuan aku berasa turut sedih.Amy berjalan dekat ke arah aku lalu memeluk aku erat.
"Aku dah lama nak bagitahu kat kau yang...aku..aku..aku sukakan kau."
Amy tersenyum lalu memberikan kucupan di pipi aku.Aku tak percaya dengan apa yang aku baru dengar.Aku memandang Amy dengan muka yang merah seperti tomato.Mana tak nya,aku pun sebenarnya dah lama suka dia juga,tapi tu lah..malu nak bagitahu.
Amy tergelak kecil,dia memegang bahunya iaitu tempat yang di cucuk oleh syirah.Amy menahan kesakitan tetapi 'poison' yang di berikan merebak dengan cepat.Amy terjatuh perlahan.aku menangkap Amy,jelas muka aku terpampar kerisauan.
"Amy..kenapa ni?Awak ok tak?.Semalam doktor dah rawat awak kan?..masih tak sihat lagi ke? "
Aku mengusap usap rambut Amy,muka risau masih tidak hilang.Amy yang baring di pangku Aku membuka mata.
"Saya ok,Doktor kata..dia tak pernah jumpa pesakit yang terkena poison ini.Doktor tu dah rawat saya menggunakan pelbagai cara,namun poison ini tak nak hilang.Saya tak tahu pulak poison ini sangat sakit.Ini kah pengakhiran hidup saya?..mati di sebabkan poison."Amy mengeluh.
"Jangan cakap macam tu.Kau tak akan mati.Aku janji..aku akan selamatkan kau.Aku tak boleh biarkan orang yang aku sayang mati"Aku memeluk Amy sambil menangis teresak-esak.
"bagi kami cuba untuk menyembuhkan sakit Amy"
"Betul tu,Maaf kerana menggangu masa bahagia korang"
Aku terdengar suara seorang perempuan dan lelaki yang datang dari belakang .Aku menoleh ke belekang.Mata Aku membulat kerana merlihat dua susuk tubuh yang paling Aku benci.
"Apa kau buat kat sini ha?...Tak cukup ka kau dah sakitkan Amy!!"
Aku bangun dari duduk dengan muka yang bengis.Dua orang susuk tubuh tadi hanya tersenyum.Aku mengeluarkan double sword blade.Aku berlari ke arah dua orang itu dengan jeritan dua nama.
"RASHA!!,RAYZA!!"
TINNGGGGG
BUNYI PEDANGMata aku terbeliak apabila pedangnya di halang oleh seorang perempuan,tetapi bukan Rasha ataupun Syirah.Ianya ialah NIA.Aku melepaskan pedang dan mengambil beberapa langkah ke belakang.
"Apa semua ni Nia?..Kenapa kau pertahankan mereka?"
"Nia yang kau kenal dah mati,sekarang aku akan gunakan dia untuk kemusnahan manusia.Jadi orang yang pertama aku akan bunuh ialah kau."
NIa memecut laju ke arah aku dengan pedangnya yang amat tajam.Aku tidak sempat untuk mengelak serangan Nia kerana pergerakannya terlalu laju.Pedang ditusuk di perut,tembus di bahagian belakang,muntah darah aku di buatnya.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...