(DI HOSPITAL)
"Macam mana dengan yang lain?Mereka ok?"
Cikgu zul menanyakan soalan kepada Qaive yang ada di depannya.
"Saya pun tak berapa pasti cikgu Zul,tapi doktor nak jumpa kita..Untuk memberikan keterangan fasal keadaan mereka"
Qaive menjawap pertanyaan cikgu Zul lalu Mereka membuka langkah untuk masuk ke dalam bilik doktor.
KNOCK
KNOCK
KNOCK"silakan masuk"
Doktor yang berada di dalam bilik membenarkan mereka masuk.Cikgu Zul dan Qaive masuk ke dalam bilik lalu duduk di atas kerusi yang berhadapan dengan doktor.
"Macam mana Doktor anak murid saya?"
Terpampar wajah kerisauan di muka Cikgu zul.
"Anak murid kamu ok,mereka masih lagi bernyawa dan tiada yang cedera parah kecuali Amy dan Rinz di sebabkan kepala Amy terhentak dekat batu..Dia masih lagi dalam keadaan koma..Nasib baiklah dia tiada apa-apa kerosakan di bahagian kepala.Rinz pula..*Sigh*(doktor mengeluh)Kami tak dapat laku kan apa-apa kerana tangannya sudah terpotong..Tak ada pun kuasa healing dekat dunia ni yang boleh memulihkan tangannya.Dia terpaksa hidup tanpa tangan.Kami mintak maaf kerana menghampakan Cikgu.."
Terang Doktor itu panjang lebar.Cikgu Zul mengengam tangannya tanda geram..Dalam kepalanya hanya berfikir
"Kalaulah aku tamatkan perlawanan itu cepat..Semua ini tak akan berlaku".
KNOCK
KNOCK
KNOCK
(tiba-tiba kedengaran ketukan pintu)"silakan masuk"
Doktor membenarkan masuk.Orang itu membuka langkah masuk.Geranan yang mengetuk pintu tadi ialah nurse.
"Doktor saya nak memberi tahu bahawa kita ada masalh buruk dan baik sekarang ni"
Nurse itu menunjukkan muka serious..Mereka yang di dalam bilik itu menumpukan sepenuh perhatian ke arah nurse tadi.
"Apa masalahnya Nurse."
Doktor menyoal lagi.
"Berita buruknya,Pesakit yang bernama Nia hilang dari biliknya,manakala berita baik pesakit Camelia telah sedarkan diri".
"APAAAA!!!Nia hilang"
Qaive menjerit terkejut lalu dia membuka langkah keluar untuk menjengok bilik nia.
"Terima kasih doktor atas maklumat itu,saya mintak diri dulu"
Cikgu zul mengejar Qaive yang berlari kerana kerisauan akan kawanya.
( Di Wad Nia)
"NIIIIAAAA!!!"
Qaive menjerit sejurus dia membuka pintu bilik wad.Mukanya kecewa kerana ketiadaan Nia di atas katilnya.
"Kemana kau pergi ni.?!,Aku tak nak kehilangan kau lagi..Balik lah"
Qaive duduk di tepi katil nia sambil menangis teresak-esak.Tiba-tiba ada satu tangan menepuk bahunya.
"Tak macho kalau kau nangis Qaive,"
Qaive menoleh kebelakang.Terlihat Camelia yang tersenyum.Qaive menyambut kedatangan Camelia lalu memberikannya kerusi.ialah kan sakit,tak kan nak suruh dia berdiri kat situ pulak kan.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...