"good bye,little sister~"
BBBAAANNNGGGGG
Bunyi das tembakan di lepaskan.
"RAASHHHHAAAA!!"
jeritan yang sangat kuat sehingga membuatkan suasana terdiam.
Senyuman gembira di tarik oleh Rayza.
"aku dah agak.. Kau memang tak boleh nak di percayai!"Zaid menyambut badan Rasha yang ada di hadapannya. Kepala Rasha di baringkan di atas bahunya..manakala badannya di peluk. Tangan Zaid meraba belakang badan rasha..iaitu tempat yang terkena tembakan. Tangan Zaid di selaputi darah. Menggeletar jugalah tangan dia melihat jumlah darah yang banyak.
"ha...ha...ha, kenapa dada aku rasa sakit ye?"Soal Rasha dengan senyuman kekeliruan...dahinya berkerut kerut. tangannya memegang erat dada nya...nafas nya cuba di atur.
"Sabar Rasha... Aku akan tolong kau."zaid menggunakan kuasa perubatan cahaya nya. Kedua dua tangan di rapatkan. Zaid cuba semampu yang dia boleh untuk menolong perempuan yang ada di dakapannya itu.
"Jangan kau buang masa dekat benda yang sia-sia Zaid."Nia datang mendekati dua orang itu. Nia memerhati luka Rasha dengan teliti. Seperti apa yang dia jangka kan...dia tahu apa jenis luka itu.
"Aku ingat kau dah tak nak guna kan kuasa ni? Tapi sekarang ni kau guna kan kuasa jijik ni dekat adik kau sendiri?!" Nia berjalan dekat ke arah Rayza. Muka nia tiada lagi senyuman terpampar.
"Aku gunakan kuasa ni kalau emergency sahaja..tapi perempuan ni memang menguji ke sabaran aku. Nak sangat mati cepat." Rayza mengangkat kedua belah bahunya. Mukanya tiada sikit pun rasa serba salah.
"Spell apa yang dia gunakan dekat rasha?...nia"Alex menyoal kepada rakan yang ada sebelahnya. Pada awalnya..nia hanya berdiam kan diri..tidak sanggup untuk bersuara. Namun, setelah di desak berkali kali..nia memberi tahu juga. Spell yang paling dia benci untuk di hadapi.
"Kalau kau orang fikir...spell yang terkena pada Qaive adalah paling kejam..korang salah. At least, spell yang terkena pada Qaive boleh di batalkan. Tetapi...spell ni dapat membunuh mangsanya dengan jangka masa yang cepat. Berita yang lagi teruk adalah...spell ini tidak dapat di batalkan...sehinggalah mangsanya MATI" terang nia.
"What the hell?!" Membulat mata Amy dek mendengar penerangan nia.
"Wujud rupanya spell yang kejam ni." Khaito bengang...macam manalah spell ni boleh tercipta...menyusahkan mak bapak je.
"Spell ni boleh di gunakan hanya sekali untuk setahun...then i guess, dia baru gunakan kuasa ni untuk tahun ni. "Nia memandang Rayza dengan muka penuh kemarahan.
" tapi apa salahnya aku bunuh adik aku sendiri.. At least dia mati dengan tangan aku... Bukan orang lain yang bunuh. Lagipun Spell soul absorb ni membenarkan aku menyerap jiwa mangsa aku dan biarkan ia kekal di dalam badan aku. " Rayza tergelak kecil.
" Jadi.... Kesimpulan nya, Rasha akan sentiasa hidup bersama dengan aku... Di dalam badan aku. Buat benda semua bersama-sama... Tidak perlu lah aku risau tentang keselamatan dia dah. " Rayza memeluk tubuh nya dengan erat.. Senyuman yang lebar di tarik. Mukanya seakan sangat gembira dengan benda yang baru sahaja dia perkatakan.
" aku syak dia ni.. Dah obses dengan adik sendiri ni. "Camelia memandang Rayza pelik... Makin di tenung.. Makin seram jadinya. Mana taknya, kelakuan rayza terhadap adiknya macam obses betul-betul. Dah macam bukan pertalian darah... Tetapi lebih kepada pasangan kekasih yang dahagakan kasih sayang.
" ini semua salah Rasha sendiri... Kenapalah adik tunjuk muka adik yang manis dan cantik dekat abang... Kan abang dah ter jatuh cinta. "kedua tangan rayza naik ke muka lalu menekup mukanya... Rayza blushing???
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...