Chapter 3|Kawan baru

690 45 8
                                    

*Gambar di atas ialah City Alpha*

ZZZUUUUPPP

(Bunyi teleport)

"Kita dah sampai..ke City yang paling anda cintai..aku tak sabar nak landing kat atas katil ni.."lelaki yang berambut hijau tua itu terlalu teruja kerana dapat pulang semula ke rumah.

"Yeaa...aku tahu kau suka..aku pun suka..tapi kita kena jaga perempuan ni..sampai lah dia bangun..lepastu kita kenalah terangkan dekat dia apa yang berlaku sekarang.bukan asyik nak tidur je!!."perempuan yang berambut blonde kuning itu menerangkan misi mereka yang sepatutnya,dan menengking ke arah lelaki yang ngantuk itu.

"sorry lah...,Gurau je"lelaki itu tersenyum kambing.

"jom balik rumah dulu..then baru boleh berehat"lelaki itu menyambung lgi ayatnya.

**********************************

(di sesuatu tempat yang gelap)

*Camelia POV*

"Adoi!!...sakit nya kepala aku..huh,..kenapa gelap je?"Camelia yang terbangun dari tidurnya terkejut akan keadaan sekelilingnya.

"HALLO?!!...ADA ORANG TAK?!"Camelia menjerit sekuat hati..tetapi malangnya tiada siapa yang menyambut panggilanya.

"hurm...aku dah mati ke?...tak akanlah..,tak apalah kalau macam tu..Lagi bagus rasanya....aku tak perlu susah kan sesiapa.Aku kan memang dilahirkan menjadi tak guna"..bebel aku seorang diri.

Tiba-tiba aku terdengar suara garau yang tak jauh dari tempat yang aku tengah berdiri.

"Hoi..kau buat apa kat sini?..sini bukan tempat untuk bermain."

Suara Garau?..macam pernah dengar suara dia..kat mana eh?..hurmm

1

2

3

Ni bukan ke suara Yang garau masa aku dengan aina tu?...

"Aku tak mahu lah nak main kat tempat yang gelap macam ni...aku sesat je..kau ada jalan keluar tak dari sini?...tolong lah aku.."jerit aku ke suara tadi

"hurmm...sesat?.AHAHHAHAH.aku boleh tolong kau..tapi kau kena kenal dulu siapa aku dan siapa sebenarnya diri kau.."jawab suara itu balik.

"kenal diri aku?..maksud kau.?"aku pelik akan soalan daripada suara itu.

"Ye..diri kau..Kau sebenarnya kuat lebih daripada yang engkau bayangkan."

"aku?,apa yang aku ada?...by the way..keluar lah dari gelap tu..meh lah teman aku..kau yang kata nak kenal dengan aku..aku pun nak keluar dari sini cepat"aku mengajak dia duduk di sebelah aku.

"kalau aku keluar...kau janji dengan aku..yang kau tak akan takut dengan aku.."Jawab suara Garau itu..

"AHAHAHHA...kenapa aku nak tak-

percakapan aku terputus apabila aku nampak rupanya.

"What The Fish...?"

?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now