Chapter 24|Kebenaran yang tersimpan

201 17 1
                                    

"Aku dekat mana ni?"Camelia memandang sekelilingnya.Suasana yang sangat gelap.

"Camelia..tolong aku~~"suara seorang perempuan di dengari dan terasa suaranya amat jauh dari kedudukannya.

"Siapa tu?"Camelia cuba berjalan mencari empunya suara.

"Camelia~~"

"Siapa tu?...kau ok ke tak?!"

"Save me"Suara itu semakin dekat.Camelia berlari ke arah suara itu.

"Kau ok ke tak?"Camelia menjumpai perempuan itu.Perempuan itu terduduk menundukkan kepalanya.Camelia cuba memujuk perempuan itu.

"Camelia...aku rindu aku yang dulu."Perempuan itu mengangkat kepalanya lalu memandang Camelia.Terkejut Camelia apabila mengetahui orang yang ada di hadapannya adalah Nia.

"NIA!"Camelia memeluk NIa dengan sekuat hatinya,rasa rindu tidak pernah terlepas.

"Apa yang terjadi sebenarnya?"

"Aku cuba berubah,tapi aku tak boleh keluar dari kepompongan kegelapan ini.Aku takut Camelia..."Nia menangis teresak-esak.

"Jangan risau,aku dekat sini sedia tolong kau."Camelia memeluk NIa lagi.Nia menyambut pelukannya.

"Terima kasih Camelia.Kalau kita berjumpa lagi di dunia sebenar...aku harap kau dapat tolong aku."Nia tersenyum manis.Sedikit demi sedikit NIa menghilang daripada dakapan pelukan.Camelia sedar akan kehilangan Nia.Tidak lama selepas itu NIa telah hilang,Camelia mengalirkan air mata.

"Aku janji akan tolong kau.Itu adalah janji aku."Camelia menggengam tangannya.

"Camelia....Camelia...Bangun dah pagi"Amy menggoyang-goyangkan badan Camelia yang sedia terbaring di atas katil yag empuk.

"huh?.."Dengan muka bangun tidurnya dan rambut serabai tambahan pula muka blur...aisshh,jatuh air muka aku.

"Bangun,King Farish nak kita jumpa dia...ingat tak?"Amy sedikit tergelak melihat riak wajah kawannya itu.

(Di Town Alpha,Castle Alpha)

(Di dalam bilik mesyuarat)

"Jadi...korang tahu ke..kenapa King Farish suruh kita datang sini?"Qaive menyoal kepada kawan-kawannya,Namun yang lain hanya mengangkat bahu.

"Ketibaan King Farish"Seorang pengawal mengumumkan ketibaan king.Pengumuman itu membuatkan yang lain bangun dan meunuduk hormat.

King Farish berjalan masuk bersama-sama dengan Luna di belakangnya.

"Baiklah,hari ni beta nak bincang fasal apa yang berlaku di Town Gamma."King Farish duduk di atas takhtanya.

"Seperti yang kamu semua tahu,town Gamma mempunyai Crystal White Tige,dan...haiihhh"King Farish mengeluh.Dia berasa penuh kecewa dengan khabar yang baru dia dapat.Qaive,Khaito,Amy,Camelia,Alex dan Zul tertanya-tanya apa yang terjadi,apa yang membuatkan raja mereka kecewa sampai begitu sekali.

"Crystal White Tiger berjaya di ambil oleh kumpulan Dark Eye."King Farish terpaksa juga menyampaikan kebenaran.

"APPAAA!!!"Serentak mereka menjerit.Nampak setiap mereka mempunyai riak wajah yang amat terkejut.

"Tak akanlah,yang jaga semua tu ahli terkuat vanger kot."Amy tidak boleh menerima kenyataanya.

"Memang kami yang jaga,tapi...masa tu kami mempunyai sedikit kesalah fahaman dan....."Luna terhenti bercakap,yang lain hanya terpinga-pinga.

"dan....ira,dia mengikut Dark Eye."Luna memberi penjelasan.

"Tak akanlah....Cis,macam mana pulak!"Qaive mengentak meja tanda geram

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now