(Ke esokan harinya,Di bilik lelaki)
"Aku rasa..kau punya kuasa peramal tersilap kot..Yang cedera sekarang Amy..bukan Nia ataupun Camelia.."Qaive yang menepuk bahu Khaito menyoal.
"Aku pun tak tahu..Tapi ramalan aku tak pernah silap..Tapi kita perlu berjaga-jaga juga..Hari ini baru perlawanan diorang..kita mintak-mintak tak jadi apa-apa yang buruk..."Khaito menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Betul tu..Aku pun takut sekarang...Masa aku ubatkan Amy..badannya tak boleh berlawan selama beberapa hari..sebab kecederan dalam yang agak teruk,dan dia perlu berehat..Sooo..nanti kita yang akan lawan antara satu sama lain.Good luck untuk kau.."*Qaive menghulurkan tangan untuk bersalam*
*Khaito menyambut salam Qaive*
"Jom lah kita ke kelas...Aku tak sabar nak belasah kau ni"khaito tergelak kecil kerana kata-katanya.
"HAHAHAHAH...aku tak sabar untuk menantikan saat itu.."Qaive pun ikut tergelak.
*mereka keluar dari bilik untuk ke kelas*
***************************************
(Di bilik perempuan)
"Amy..Nia korang ok tak?..Kenapa korang nak pergi jugak class...korang kan sakit..Jangan lah paksa diri..lagi-lagi kau Amy..Dah sakit macam tu still nak pergi jugak ke?"Camelia risau akan keadaan kawan-kawanya.
"Jangan risau lah Camelia..Aku okey..aku tahu aku tak dapat nak teruskan perlawana..Tapi aku still nak tengok korang lawan..dan aku akan sokong korang dari tepi."*Amy menggengam tanganya kerana geram lalu tersenyum*
"Aku ok,cuma semalam aku pun tak tahu kenapa..kepala aku jadi sakit..mungkin sebab tak cukup tidur kot..Ala!,tak payah risau..aku boleh lawan lagi...Aku tak sabar nak lawan dengan kau ni.."Nia tersenyum kecil.
"Kalau korang dah yakin macam itu..tak apalah aku percaya..Dah jom kita pergi..Aku tak sabar nak tengok perlawana Qaive dengan Khaito ni".Camelia dengan muka yang tidak sabar.
**********************************************
(Di arena)
"Amy..awak tahu kan..awak tak boleh nak lawan hari ni...dengan keadaan awak sekarang ,ia boleh memudaratkan awak."jelas Qaive sebaik sahaja mereka sampai di kelas.
"Ye..ye..tak payah risau..saya memang akan duduk di tepi je..Awak berdua buat yang terbaik tau"Amy terus duduk di kerusi yang berdekatan.
"Ok semua...Bersiap sedia..Khaito dan Qaive..Kamu lawan dulu..Lepas mereka lawan Rate A akan mulakan perlawan yang baharu."Terang cikgu Zul.
FINAL ROUND:
QAIVE
VS
KHAITO
HOOORRRNNNN
(buyi HORN tanda mulanya perlawanan)
*Qaive dan Khaito hilang dari pandangan*
Pergerakan mereka tidak kelihatan keran mereka sangat laju seperti kilat..hanya kedengaran bunyi pedang yang sedang berlaga.
TINNNGGG
TINNGG
CHINNGGG
SYUUSSHHH
Khaito menghayunkan pedangnya ke arah Qaive...Qaive yang tak sempat mengelak serangan itu menyebabkan pipi nya berdarah.
YOU ARE READING
Angel with the Demon [BOOK 1]
Fantasy[BOOK 1] Hari demi hari,Camelia di buli,dicaci,di ejek kerana penampilannya yang pelik di mata semua orang.Rambutnya yang bewarna putih serta matanya yang bewarna kuning.Semua orang tidak suka akan dirinya dan mereka menyampah melihat mukanya. Camel...