Chapter 22|Crystal White Tiger

227 18 1
                                    

"betul ke kau larikan diri?" ira memandang zakwan pelik. Sungguh dia tidak percaya yang zakwan mampu melepaskan diri dengan bersendirian

"Kenapa ira... Kau tak percayakan aku ke?kau ingat aku lemah, tak dapat nak selamatkan diri sendiri? "zakwan menyoal kembali dengan nada yang agak marah

"Bukan macam tu... Kau jangan salah faham. Aku cuma masih belum terima kenyataan yang kau dah berubah."Ira cuba meluahkan isi kata yang terpendam di dalam hatinya itu.

" Dari kelakuan kau dan sifat kejam kau pada ujian kelayakan Vanger di stadium pun aku masih belum hadam... Ini kan nak bersekutu balik dengan kau.Aku tak boleh nak bayangkan.Aku tidak mahu ambil apa-apa risiko lagi,aku tak nak benda yang sama akan terjadi"Ira menyambung ayatnya lagi.

"apa maksud kau Ira? "Hani memandang pelik

" Aku tak nak di tikam dari belakang lagi. Aku dapat rasa yang Zakwan ni, BILA-BILA MASA DIA BOLEH BELOT KITA!" Ira cuba menegakkan keadilan.

"Hahahahahah... Well played ira, aku kagum dengan kau..kau sangat pandai membaca situasi"Zakwan tergelak besar..

Dia menghasilkan pedang yang halimunan lalu menikam luna yang ada di dakapannya sejurus sahaja setelah dia habis berbicara.

Mata Luna membulat dek kerana terlihat darah yang banyak ada di perutnya.menggeletar badannya kerana terkejut. wajahnya yang pucat dan terkejut memandang ke arah Zakwan, lalu bertanya
"apa semua ni Zakwan? "

"Ouh maaf, tangan saya tergelincir. Ahhahahaha" Zakwan menarik keluar pedangnya dari perut Luna.

Luna di lepaskan daripada dakapan Zakwan. Dia jatuh ke tanah kerana kesakitan.

"LUNA!!! "jerit hani

" kurang ajar kau Zakwan!!! "shinimaru mengeluarkan pedang yang ada di sisinya.

"Electric magic,Thunderclap and Flash"Shinimaru bergerak laju seperti petir ke arah Zakwan.

Zakwan tidak sempat mengelak gerakkan Shinimaru.Ketajaman pedang Shinimaru dapat membelah badan Zakwan menjadi dua.Badan zakwan terpisah dengan kakinya.Banyak darah yang terpecik keluar.

Semua terdiam kerana melihat sesuatu aksi yang mengerikan bagi mereka.mana taknya tercabut badan orang tu.

"Luna bertahan,saya akan ubat awak."Hani yang terkenal dengan gelaran pengubat terbaik di kerajaan ni mengarahkan tongkat nya ke atas luka Luna.

"sparalala magic,bel mirale...Tergeo"Tongkat Hani bercahaya,luka yang ada di perut Luna terus hilang.Setiap satu sel bersambung dan membentuk kulit semula.

"Terima kasih Hani.saya terhutang budi dengan awak"Luna tersenyum.

"Wow,kelajuan awak semakin meningkat Shinimaru."tegur zaid sambil berjalan melihat badan Zakwan yang terbelah dua.

"well,itu skill baru yang saya belajar.Nampaknya skill nya berjalan dengan lancar."Shinimaru tersengih sengih lalu menggaru belakang kepalanya yang tidak terasa gatal.

"apa kita nak buat dengan badan Zakwan ni?"Gintaru menyoal.

"Apa lagi..buang lah.Badan dia tak layak ada dekat negara ni.Buat malu Vanger je."Mai menendang badan Zakwan.

"Apa kata kita buat siasatan dulu.Dark eye tak akan hantar orang dia dengan saja.Mesti mereka ada apa-apa rancangan.Diorang ni licik sedikit."Ira memberikan rancangan.Dia amat berhati-hati dengan semua perkara.

"Tak payah buang masa dekat mayat orang.Lebih baik lepak dengan perempuan."Gintaru menjeling.

"Betul tu,kalau kau nak sangat siasat badan dia...buat sorang-sorang lah.Aku tak nak masuk campur."Zaid menyokong penyataan Gintaru.

Angel with the Demon [BOOK 1]Where stories live. Discover now